اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا:

بخشی از کالاهای قاچاق سرطان‌زا است / نابودی اشتغال نتیجه قاچاق کالا

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری گفت: بخشی از این کالاها که از طریق مرزهای شرقی و جنوب شرق به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، سرطان‌زا است.

بخشی از کالاهای قاچاق سرطان‌زا است / نابودی اشتغال نتیجه قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حمید قناعتی عصر امروز در کمیسیون قاچاق کالا و ارز در جیرفت با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری راجع به قاچاق کالا و ارز در سال 81 اظهار داشت: نباید گرفتار این مشکل شویم که کلام مقام معظم رهبری را بگوییم و به سخنان ایشان عمل نکنیم.

وی تصریح کرد: با قاچاق سوخت در کشور سود زیادی نصیب قاچاقچیان می‌شود و در رفاه زندگی می‌کنند، اما مردم جنوب کرمان در برخی نقاط در کمترین رفاه اجتماعی زندگی می‌کنند و استفاده این نان حرام را قاچاقچیان می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکلات زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید کارگروه‌ها در این راستا در منطقه تشکیل و برنامه ارائه شود و در منطقه جنوب کرمان گلوگاه‌ها باید کنترل شوند، گلوگاه‌های شهرستان‌های رودبار و منوجان اگر کنترل شوند از بخش عمده‌ای از قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری گفت: استان کرمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر موفق بوده و در زمینه کنترل قاچاق کالا انتظار ما از استان کرمان چیز دیگری است.

قناعتی ابراز داشت: همانطور که ایران و خاورمیانه شاهراه ترانزیتی است، همین نقش را کرمان در کشور دارد در دنیا ترانزیت یک غنیمت است، اما اینجا این برای ما مشکلی است که ما را گرفتار می‌کند، بخشی از این کالاها که از طریق مرزهای شرقی و جنوب شرق به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، سرطان‌زا هستند و مردم را بیچاره می‌کند.

وی افزود: بخشی از این کالا برای آزمایش کردن و برخی هم برای تغییر فرهنگ ما وارد کشور می‌شوند که علاوه بر این مشکلاتی مانند بیکار شدن کارگران ما و تعطیلی کارخانه‌ها را به دنبال دارند و اشتغال را نابود می‌کند.

قناعتی بیان داشت: امروز قاچاق کالا یک بحث پیچیده و باندی شده، قاچاق ارزش‌های ما را زیر سئوال می‌برد ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصمم هستیم که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی اظهار داشت: کسی که در گلوگاه شهرستان منوجان و یا رودبار است، مشکلات را بهتر می‌داند، دستورهای ستاد مبارزه آمرانه است و باید انجام شود تا مشکلات در این زمینه حل شود.

وی تصریح کرد: امر مبارزه دلاور می‌خواهد، باید با سماجت و تعصب دینی و ولایی تلاش کنیم، آنچه در شهرستان‌ها نیاز است، باید انجام شود، کمیسیون‌ها تشکیل و نظرات کارشناسی بخشی در استان و بخشی هم که ستاد مکلف است در کشور مصوب می‌شود.

قناعتی ابراز داشت: نباید بگذاریم، فرمان مقام معظم رهبری در این راستا روی زمین بماند، متعهد شویم و تا جایی که می‌توانیم کار انجام دهیم.

انتهای پیام/80002/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول