اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

هزینه 10میلیارد تومانی برای درمان سرطان معده در مازندران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سالانه 10میلیارد تومان برای درمان بیماری سرطان در مازندران هزینه می‌شود، گفت: بقا پس از درمان بیماران به طور میانگین 18 ماه است.

هزینه 10میلیارد تومانی برای درمان سرطان معده در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم جان‌بابایی صبح امروز چهاردهمین کنگره کشوری و پنجمین کنگره بین‌المللی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: پژوهش خلاقیت و حرکت روبه جلو است و دانشجویی که فکر و تحقیق می‌کند حرکت رو به جلو دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسائل تحقیقاتی غیر از نفعی که برای شخص دارد برای جامعه نیز موثر است و محققان وظیفه دارند که علم را با کمترین هزینه در اختیار جامعه به نحو مناسب قرار دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برای دانشجویان بیش از گذشته فراهم است، گفت: فعالیت‌های پژوهشی در حال حاضر نیاز اصلی دانشجویان است و این امر در حال حاضر بیش از گذشته ضرورت دارد و نیاز به حمایت جدی دارد.

این مسئول در ادامه خواستار کاربردی کردن تحقیقات دانشجویی شد و گفت: تحقیقات زمانی کاربرد دارد که در اختیار رفع مشکلات مردم باشد.

جان‌بابایی با اعلام اینکه در حال حاضر مشکلات بهداشتی زیادی وجود دارد که می‌تواند دست مایه تحقیقات قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 40 درصد مرگ و میر مازندران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

این مسئول در ادامه به شایع بودن بیماری سرطان معده در مازندران نیز اشاره کرد و گفت: محققان در این زمینه نیز می‌توانند به طور جدی ورود پیدا کنند.

جان‌بابایی هزینه درمان بیماری سرطان را 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: میانگین بقاء پس از عمل جراحی 18 ماه است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 10 میلیارد تومان برای درمان بیماری سرطان معده در مازندران هزینه می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خواستار بومی‌سازی کار پژوهشی و تحقیقاتی در کشور شد و گفت: در حال حاضر بررسی برای کاهش بیماری سرطان در استان مازندران در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به میزان سرانه درمانی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: سرانه درمانی کشور در حالت عادی برای هر فرد ناکافی است و اگر تحقیقات و پژوهشی نیز به سمتی برود که برای جامعه خیر نداشته باشد مردم چند برابر ضرر می‌کنند.

جان‌بابایی در پایان تاکید کرد: هزینه درمانی در کشور به سمتی پیش برود که پیشگیری از بیماری‌ها را برای جامعه به ارمغان بیاورد و به نفع مردم باشد.

انتهای پیام/86004/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول