اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

مصرف سموم در باغ‎های پسته سمنان 6 هزار لیتر کاهش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش مصرف 6 هزار لیتری سم در باغ‎های پسته استان سمنان در اجرای طرح مبارزه غیرشیمیایی طی سال گذشته در این باغ‎ها خبر داد.

مصرف سموم در باغ‎های پسته سمنان 6 هزار لیتر کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سید مجید موسوی پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه اجرای مبارزه غیرشیمیایی در باغ‎های پسته استان سمنان با هدف تولید محصول سالم و عاری از باقی‎مانده سموم انجام می‎شود که علاوه بر کاهش 25 درصدی سطح سم‎پاشی و جلوگیری از صرف هزینه برای ادوات سم‎پاشی و کارگری، حداقل به میزان سه هزار و 500 میلیون ریال از هزینه‎کرد برای خرید سموم توسط کشاورزان جلوگیری و به نوعی رقم فوق به باغ‎دار برگشت داده شده است.

وی افزود: مبارزه با آفات کلیدی و خسارت‎زای باغ‎های پسته از جمله پسیل، کرم سرشاخه خوار (کرمانیا) و زنجره با نظارت و هدایت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، همکاری هشت نفر از کارشناسان شبکه مراقبت بخش خصوصی و مشارکت باغ‎دار با نصب کارت زرد، فرمون‎های جنسی، رول زرد، تله‎های نوری و ... بر روی درخت انجام می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: با اجرای کامل برنامه مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات IPM در سال‎های آینده، شاهد روند کاهشی در مبارزات شیمیایی و مصرف سموم، افزایش سطح مبارزه غیرشیمیایی و تولید سالم‎تر محصولات کشاورزی خواهیم بود.

گفتنی است، در استان سمنان حدود 14 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که بیش از 11 هزار هکتار آن بارور است.

انتهای پیام/2249/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول