اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر:

امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت مسائل دینی می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت مسائل دینی و اعتقادی در جامعه می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت مسائل دینی می‌شود

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: دین اسلام برای همه امورات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی برنامه بسیار جامعی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای صحیح دستورات الهی جامعه اسلامی از ناهنجاری‌های مختلف نجات می‌یابد، تصریح کرد: امروزه اگر جامعه شاهد گسترش فرهنگ ابتذال مانند پوشش ناهنجار و فرهنگ غربی است این امر نشان می‌دهد که به بعضی دستورات بیشتر و به تعدادی دیگر کمتر توجه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر بنا به دستور قرآن کریم، اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) جزو واجبات الهی است، افزود: همچنین این فریضه الهی یکی از مهم‌ترین فروعات دین اسلام محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در صورتی که اقشار مختلف جامعه در فضای زندگی اجتماعی نسبت به انجام معروفات حساسیت داشته و نسبت به ترک منکرات تذکرات لازم را ارائه دهند، قطعاً ثمرات آن در زندگی مشخص می‌شود.

بیگدلی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را طبق دستور قرآن کریم یکی از وظایف مسلمانان و مومنان اعلام کرد و گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت مسائل دینی و اعتقادی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: اگر افراد خود پایبند به معروفات بوده و از منکرات دور باشند می‌توانند مردم را نیز امر به معروف و نهی از منکر کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که دین اسلام در آن حاکم باشد و مردم معاد باور تقویت شوند قطعاً بی‌بند و باری از آن جامعه رخت بر می‌بندد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای این فریضه الهی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بی بند و باری و جرائم اجتماعی در حد بسیار چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

بیگدلی در ادامه به بعضی از بدعت‌های موجود در عزاداری‌های ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: برای مقابله با بدعت‌های مطرح شده در مرحله نخست باید فرهنگ عزاداری‌ اصولی طبق موازین اسلامی توسط مبلغان، روحانیون و دست اندرکاران برای مردم و عزاداران روشن و واضح بیان شود.

وی اضافه کرد: به این منظور باید کلاس‌های آگاه‌سازی برای مداحین و متولیان هیئت‌های مذهبی توسط مجریان امر برگزار شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر با تاکید بر اینکه با برگزاری این کلاس‌ها مردم نسبت به خرافات و مسائل دینی آگاه می‌شوند، تصریح کرد: باید فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز در عزاداری‌ها بیان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: صدا و سیما و مطبوعات در آگاه‌سازی مردم نقش برجسته و بسزایی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول