اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری

سهمیه خراسان جنوبی برای بیمه کارگران ساختمانی 700 نفر است

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال سهمیه خراسان جنوبی برای جذب کارگران ساختمانی 700 نفر است.

سهمیه خراسان جنوبی برای بیمه کارگران ساختمانی 700 نفر است

سید علی‌اصغر محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به طرح بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: این طرح از تیرماه سال 89 در کشور اجرا شد.

وی با اشاره به قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این سازمان موظف است، همه ساله تعداد 200 هزار نفر از کارگران شاغل در صنعت ساختمان را که دارای کارت مهارت فنی معتبر هستند، زیرپوشش قرار دهد.

5 هزار نفر بیمه کارگری شدند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت 7 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی توسط شخص بیمه شده خبر داد و یادآور شد: میزان 20 درصد باقیمانده از محل صدور پروانه‌های ساختمانی و کمک دولت تأمین می‌شود.

محمودی با بیان اینکه همه ساله سهمیه‌ای از سوی ستاد مرکزی تامین اجتماعی برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون 5 هزار و 417 نفر در استان خراسان جنوبی از سهمیه کارگری استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به سهمیه خراسان جنوبی از جذب کارگران متذکر شد: این امر نشان از استقبال کارگران ساختمانی استان به فراگیری مهارت‌های حرفه‌ای و اهمیت دادن آنها به آموزش‌های مهارت است.

هر ساله سهمیه جذب کارگران ساختمانی ابلاغ می‌‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه جذب کارگران ساختمانی به هر شهرستان ابلاغ شده است، اذعان داشت: سهمیه امسال این استان برای جذب کارگران ساختمانی در نیمه نخست امسال 700 نفر است.

محمودی با اشاره به مشاغلی که شامل کارگران ساختمانی می‌شود، افزود: این موارد شامل آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، قالب‌بند و کفراژبند، جوشکار اسکلت‌فلزی، بنای سفت‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه است.

وی اضافه کرد: کارگر نگهداری بتن، کارگر نقشه‌بردار، گچ‌کار، سنگ‌کار، کاشی‌کار، درب و پنجره‌ساز فلزی، برق‌کار ساختمان و نقاش ساختمان از دیگر کارگران ساختمانی محسوب می‌شوند.

کارگران زیرپوشش از خدمات درمانی برخوردار می‌‌شوند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی زیر مجموعه این مشاغل را کارگر عمومی، کمک و استادکار دانست و گفت: در صورتی که به طور مستقیم در ایجاد، توسعه یا تعمیر ساختمان اشتغال داشته باشند، شامل قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی می‌شوند.

محمودی اذعان داشت: کارگران زیرپوشش از خدمات درمانی، غرامت دستمزد، پروتز و اروتز فقط در موارد حوادث ناشی از کار، از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/69010/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول