اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند مطرح کرد

لزوم برگزاری آیین عزاداری سنتی برای امام حسین (ع)

امام جمعه زرند گفت: عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) باید به صورت سنتی برگزار شود و استفاده از ارگ ممنوع است و از انحرافات سیاسی، اعتقادی و اخلاقی در این آیین جلوگیری شود.

لزوم برگزاری آیین عزاداری سنتی برای امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: 13 آبان انقلابی بزرگتر از انقلاب نخست برای ملت ایران بود.

وی افزود: ‌13 آبان روز حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و مردم همیشه در صحنه انقلاب است که با شعارهای کوبنده خود تمام نقشه‌ها، توطئه‌ها و تحلیل‌های جهانی استکبار را خنثی کردند و تجربه نشان داده است که هر کجا انقلاب نیاز به یاری داشته و از طرفی دشمنان دنبال تضعیف ارزش‌ها بوده‌اند، اقشار مختلف مردم به فریاد انقلاب رسیده‌اند.

امام جمعه زرند با اشاره به اینکه 13 آبان سال جاری از ویژگی خاصی برخوردار بود، ابراز داشت: جهان استکبار امیدوار بود که تحریم‌ها مردم را خسته کرده و دیگر حضوری ندارند، اما انقلاب مردم ایران فرهنگی و ارزشی است نه اینکه به خاطر مادیات و امور دنیوی مردم رژیم را تغییر دادند.

کرمی‌پور تصریح کرد: از طرفی حضور مردم سراسر ایران در راهپیمایی 13 آبان چنان چشمگیر بود که دشمنان را غافلگیر کرد و بعضی از دشمنان اعتراف به حضور میلیونی مردم داشتند و باید ماه‌ها بگذرد تا بتوانیم این حضور را مورد تحلیل قرار دهیم.

وی بیان داشت: گزارش‌های رسیده از استان‌ها و بیش از 700 شهر حاکی از این است که این توفان پر قدرت مردم ایران آن قدر دشمن برانداز بود که غرب را در حیرت و جهان را در سردرگمی فرو برد.

این مسئول افزود: دشمن آن قدر تبلیغات علیه جمهوری اسلامی داشت که به این نتیجه رسیده بودند، ایران دیگر زمین‌گیر شده است و نیاز به کمک دارد و مردم حوصله مرگ بر آمریکا را ندارند و نسل جوان جنایت‌های آمریکا را فراموش کرده است.

کرمی‌پور ابراز داشت: دشمنان به این مطلب طمع داشتند که بین مردم و نظام شکاف ایجاد شده است و مردم از دولت جدا شده‌اند در حالی که در 12 آبان در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری و ارشادات ایشان در رابطه با افشای چهره خبیث استکبار و دفاع از برنامه‌ها و گفت‌و‌گوهای دولت جمهوری اسلامی و صدور مذاکرات که باید فقط در اطراف انرژی هسته‌ای باشد، این جا بود که جهان استکبار تمام رشته‌های خود و ایادی‌شان را بر باد رفته دیدند.

وی گفت: حضور پرشور آحاد ملت در سراسر کشور در روز 13 آبان و شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم نشأت گرفته از صحبت‌های راهبردی مقام معظم رهبری در 12 آبان بود که بسیاری از مسائل را روشن کرد.

امام جمعه زرند اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده و مشخص شدن محدوده مذاکرات در بخش دانش هسته‌ای را از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان برشمرد.

کرمی‌پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیار با دانش‌آموزان تاکید داشتند که دشمن باید کاملا زیر نظر باشد و به خنده آنها خوشحال نشویم.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی سخنان مقام معظم رهبری موقعیتی که استکبار دنبال آن بود که جمهوری اسلامی ایران دچار مشکلات اساسی است را خنثی کرد و در عین حال به این مطلب اشاره کرد که تمام مشکلات متوجه کشور آمریکا و کشورهای اروپایی است.

کرمی‌پور اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود رژیم اشغالگر صهیونیست را حرام‌زاده معرفی کردند.

وی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا تصریح کرد: این واقعه زمینه شده برای انتظار مردم و لحظه‌شماری کردن برای ظهور امام زمان (عج) است که عاشورا و انتظار دو بال برای شیعه هستند که مردم از عاشورا درس گرفته و به صحنه آمده‌اند و خود را منتظر منجی عالم بشریت می‌دانند.

خطیب جمعه زرند بیان داشت: امروزه وقتی که مکتب عاشورا مورد بررسی قرار می‌گیرد به این نتیجه می‌رسیم که در بسیاری از مناطق جهان عاشورا مطرح است و این امر دلیلی برای ظهور امام زمان (عج) است، زیرا ظهور هنگامی اتفاق می‌افتد که عاشورا جهانگیر شود، بنابراین عاشورائیان باید از منتظران امام زمان (عج) باشند.

کرمی‌پور بر اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا تاکید کرد و افزود: عزاداری‌ها باید همراه با عقل و احساس باشد و این آیین نباید سبب اذیت همسایگان شود.

وی اذعان داشت: عزاداری‌ها باید به صورت سنتی برگزار شود و استفاده از ارگ ممنوع است و از انحرافات سیاسی، اعتقادی و اخلاقی در این آیین جلوگیری شود.

کرمی‌پور با بیان اینکه عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) باید مخلصانه باشد، ابراز داشت: در پذیرایی‌ها و ذبح حیوان موارد شرعی و بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول