اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

محرم و ارادت اهل تسنن ریگان به امام حسین (ع)

اهل تسنن شهرستان ریگان عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) را با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری در محرم نشان می‌دهند.

محرم و ارادت اهل تسنن ریگان به امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، اهل تسنن شهرستان ریگان هر ساله در ایام محرم عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) را با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری نشان می‌دهند.

با توجه به آغاز ماه محرم در شهرستان ریگان مراسم عزاداری در این شهرستان رونق ویژه‌ای دارد و سال‌به‌سال هم بر شکوه این عزاداری‌ها افزوده می‌شود.

ریگانی‌ها و پخت غذای نذری سنتی در محرم

با آغاز ماه محرم بوی آبگوشت‌های امام حسینی فضای روستاهای شهرستان ریگان را عطرآگین کرده است و این آبگوشت نذری هر ظهر و شب مهمان سفره‌های عزاداران حسینی است.

آبگوشت امام حسینی که در استان کرمان به عنوان یک غذای سنتی ویژه ماه محرم پخت می‌شود از گوشت گوسفند نذری و ادویه‌ها تهیه شده و چنان برکتی دارد که بانی مجلس هر چه قدر از آن را توزیع کند باز هم مقداری اضافه می‌آورد.

در روستاهای ریگان با جمع شدن هیئت‌های عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری آغاز می‌شود و پس از صرف شام دوباره مراسم عزاداری تا پاسی از شب ادامه می‌یابد.

برگزاری آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) توسط 85 هئیت عزاداری ریگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ریگان به خبرنگار فارس گفت: مراسم عزاداری در شهرستان ریگان با حضور 85 هیئت عزاداری با شکوه هرچه تمام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق نازلی افزود: یکی از مراسم سنتی که در این شهرستان با گذشت ساله‌ای سال همچنان در ماه محرم ادامه دارد، پخت آبگوشت نذری است که در تمام روستاهای این شهرستان در ایام محرم و صفر تهیه می‌شود.

وی بیان داشت: این آبگوشت در ریگان به صورت کاملا سنتی و محلی پخت می‌شود و هنوز بو و طعم آبگوشت‌های قدیم را دارد و از کیفیت و مزه خوبی برخوردار است.

راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری اهل تسنن در ریگان

نازلی گفت: یکی از مراسم ویژه محرم که در ریگان برگزار می‌شود، راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری اهل تسنن است و آنها با شور و حال ویژه‌ای آیین سوگواری اباعبدالله حسین (ع) را برگزار می‌کنند.

وی افزود: مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در سال جاری در جوار قبور مطهر شهدای گمنام و عاشورای حسینی در مسجد ابوالفضل برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان ابراز داشت: در سال جاری با اعزام  مبلغ در مناطق عشایری مراسم عزاداری در مناطق عشایری باشکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود.

نازلی از برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 17 آبان ماه در مهدیه شهرستان ریگان خبر داد و تصریح کرد: این همایش باشکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود.

----------------------------

گزارش از موسی ملائیان

----------------------------

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول