اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

اسلام دچار تحریف می‌شد اگر قیام امام حسین (ع)‌ نبود

امام جمعه بوشهر گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام نیز همچون دیگر ادیان دچار تحریف می‌شد.

اسلام دچار تحریف می‌شد اگر قیام امام حسین (ع)‌ نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به قیام امام حسین(ع) و سؤالات متعددی که در مورد این قیام مطرح می‌شود، اظهار داشت: اینکه حادثه کربلا مقطعی بوده یا یک برنامه‌ریزی الهی بوده، چرا نیروهای مخالف اهل بیت در مورد قیام کربلا حساسیت نشان می‌دهند و اینکه نقش حضرت ابوالفضل(ع) در حادثه کربلا چه بود از سؤالاتی است که مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام اندیشه منحرفین جریان عاشورا به دنبال این هستند که حادثه کربلا را در خود کربلا و سال 61 هجری محدود کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تهاجم به جریان کربلا، توقف و محدود کردن این جریان است، تصریح کرد: جریان کربلا یک حقیقت در تاریخ برای نشان دادن واقعیت و ماهیت و جوهره اسلام ناب محمدی است.

صفایی‌بوشهری گفت: هر چه زمان و جغرافیای جمعیتی و خواص نظریه‌پرداز بیشتر شود انشعابات در دین نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: چون اسلام دین خاتم بود باید یک حادثه ماندگار صورت می‌گرفت که اسلام ناب را تابان و به شفافیت به تصویر می‌کشید و این حادثه باید دارای شرایط ویژه‌ای می‌بود که دل‌ها و قلب‌ها را به سمت خود جذب می‌کرد.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: بنابراین حادثه کربلا مقرر شد و خورشید بی‌فروغ حضرت امام حسین(ع) اسلام ناب محمدی را در تاریخ به همگان نشان داد.

وی بیان داشت: کربلا یک حادثه مهم در تاریخ بشری است که خورشید فروزان و بی‌غروب هدایت دین می‌شود. اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام نیز همچون دیگر ادیان دچار تحریف می‌شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول