اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زنجان:

بدعت‌ها و خرافات در شان پیروان امام حسین (ع) نیست

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زنجان گفت: خرافات و بدعت‌ها در عزاداری‌های ماه محرم در شان پیروان امام حسین (ع) نیست.

بدعت‌ها و خرافات در شان پیروان امام حسین (ع) نیست

حجت‌الاسلام سید رضا مصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از واجبات دین اسلام عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) و یارانش جان خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کردند، تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زنجان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همه توان خود را به کار گیرند.

این مسئول اضافه کرد: اگر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل نشود معروفات تبدیل به منکرات و منکرات تبدیل به معروفات می‌شود.

مصطفوی با بیان اینکه ماه محرم و صفر بهترین زمان برای پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: با این اقدام معنویت در قلوب مومنین و نسل جوان نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید به انجام امر به معروف و نهی از منکر سوق داده شوند، بیان داشت: آنها باید در انجام این فریضه الهی آگاهی کامل داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زنجان ادامه داد: انجام این فریضه الهی سبب می‌شود مردم و جوانان از ناهنجاری‌ها و کارهای ناشایست پرهیز کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در بعضی موارد در عزاداری‌های ماه محرم کارهای ناشایستی انجام می‌شود، افزود: انجام این کارها سبب می‌شود مردم جهان دیدگاه خوبی نسبت به دین اسلام و شیعیان نداشته باشند.

مصطفوی یکی از این بدعت‌ها را قمه زنی در مراسم‌های عزاداری اعلام کرد و گفت: بدعت‌ها شایسته دین اسلام و در شان پیروان امام حسین (ع) نیست.

وی با تاکید بر اینکه دنیا ملت ایران و کشورمان را به عنوان الگو می‌شناسد، اذعان داشت: بدعت‌ها در عزاداری‌ها باعث می‌شود دیدگاه جهانیان نسبت به شیعیان تغییر کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه زنجان متذکر شد: مسئولان باید در هیئت‌ها و عزاداری‌ها از سخنان علما و روحانیون برای راهنمایی جوانان و آگاهی آنها از بدعت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول