اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

امر به معروف مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود

فرماندار کوهبنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود.

امر به معروف مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در آیین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) این شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل مهمی بوده که در آیات و روایات متعدد به آن اشاره شده است.

وی افزود: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه هر فرد مسلمانی بوده؛ بنابراین واجب است در هر شرایط زمانی و مکانی برای حراست از احکام الهی نسبت به احیای این فریضه واجب اقدام کنیم.

فرماندار کوهبنان با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه پیروزی خون بر شمشیر گفت: امام حسین (ع) خود و فرزندانش را برای رسیدن به پست، مقام و مال به سوی کربلا روانه نکرد، بلکه هدف قیام امام حسین (ع) بر اساس آخرین بیانات ایشان در زمان خروج از مکه اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و احیای ارزش‌ها و سنن فراموش شده نبی مکرم اسلام (ص) برای اصلاح امت رسول‌الله (ص) بود.

متقی خاطر نشان کرد: اگر گروهی به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند، تکلیف از گردن دیگران ساقط نمی‌شود، زیرا این فریضه واجب و مهم است و سبب احیای احکام الهی، پیشگیری از گسترش گناهان کوچک و بزرگ و دیگر آسیب‌های نهان و آشکاری می‌شود که ممکن است جامعه را تهدید کنند.

این مقام مسئول خطاب به دانش‌آموزان گفت: به شما توصیه می‌کنم در ایام محرم و صفر به مطالعه کتاب‌های ارزشمند به ویژه کتاب‌های شهید مطهری بیشتر مبادرت ورزید.

متقی ادامه داد: شما دانش‌آموزان سعی کنید نسبت به برگزاری زیارت عاشورا و همچنین شرکت در مجالس و محافل امام حسین (ع) حضوری گسترده داشته باشید، زیرا امروز دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نسبت به ترویج خرافات و تحریف واقعیت‌ها اقدام کنند.

وی افزود: دشمنان با تصویب میلیاردها تومان بودجه و در اختیار داشتن سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات وابسته به دنبال تحریف واقعیت‌های فرهنگ علوی، فاطمی، حسینی و مهدوی هستند، لذا در این راستا باید گوشمان به صحبت‌های مقام معظم رهبری باشد تا بتوانیم از منویات و رهنمودهای ایشان بیشترین بهره را در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر ببریم.

فرماندار کوهبنان گفت: شما دانش‌آموزان با رعایت حجاب و عفاف می‌توانید پاسدار خون شهیدانی باشید که در وصیت‌نامه‌های خود بر این امر مهم سفارش فراوان داشته‌اند و در این زمینه می‌توانید بهترین هادی برای دوستان خود باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر معروف و نهی از منکر با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان و جمعی از مسئولان شهرستانی زنگ امر به معروف و نهی از منکر در کوهبنان نواخته شد.

انتهای پیام/80012/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول