اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

رعایت امر به معروف در بخش تولید بسترساز تحقق حماسه اقتصادی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان توجه به امر به معروف و نهی از منکر در بخش تولید و صنعت را بسترساز تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد.

رعایت امر به معروف در بخش تولید بسترساز تحقق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات در سالن اجتماعات شرکت تراکتورسازی کردستان اظهار کرد: شرکت تراکتورسازی هیچ مشکلی در زمینه کارگری ندارد و این افتخاری برای مسئولان استان است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، توسعه برنامه‌ها و ارائه خدمات کارخانه به ویژه در بحث تولید قطعات ضروری است چراکه این مهم زمینه را برای اشتغالزایی جویندگان کار در استان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه همت مسئولان توسعه و حفظ کارخانه‌های موجود در استان است گفت: تحقق دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان اولویت مسئولان استان است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

باغبانیان در ادامه محرم را نامی آشنا برای بشریت دانست و گفت: ماه محرم ماه غلبه خون بر شمشیر، غلبه مظلوم بر ظالم و پایبندی به اصول و اعتقادات و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: تمامی علمای اهل تشیع و تسنن بر این باورند که قیام امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام و ارزش‌های اسلامی صورت گرفت و باید این رخداد مهم همواره زنده نگه داشته شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا از نظر علمی درس بزرگی به تاریخ اسلام داد و برپایی حکومت اسلامی را برای همیشه مسلمانان به ارمغان آورد.

باغبانیان احیای امر به معروف و نهی از منکر را از دستورات دین اسلام خواند و افزود و گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر جزو دستوراتی است که خداوند در قرآن کریم به آن تاکید داشته است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص زمان خاصی نیست بلکه باید مانند نماز همواره جاری و ساری باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: زمانی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند تاثیرگذار باشد که آمران باید عامل به گفته‌های خود باشند.

باغبانیان یادآور شد: اگر امر به معروف می‌کنیم باید مجموعه‌ای از معروفات در زندگی و محیط کار وجود داشته باشد و در این صورت است که کارها بر اساس آنچه را که خداوند می‌خواهد پیش می‌رود.

وی گفت: گاهی به دلیل عدم آشنایی و یا نداشتن ویژگی‌های معروفات در آمران به معروف و یا ناهیان از منکر، اثرات منفی گذاشته و منکرات جایگزین معروفات می‌شود.

باغبانیان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی اثرگذار می‌شود که شخص آن را از خود آغاز کرده و سپس به جامعه تعمیم دهد.

وی در ادامه به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره و با یادآوری خلق حماسه سیاسی در 24 خردادماه امسال، گفت: اکنون تحقق حماسه اقتصادی در اولویت قرار دارد و این مسئله زمانی قابل تحقق است که امر به معروف و نهی از منکر در اقدامات مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی ملموس باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اگر خلق حماسه سیاسی اتفاق افتاد، حماسه اقتصادی نیز دور از انتظار نیست و تعامل و همکاری و تلاش بیشتر لازمه محقق شدن بعد اقتصادی شعار امسال است.

باغبانیان افزود: کوتاهی و سهل‌انگاری در زمینه کار و فعالیت در بخش‌های اقتصادی منکری است که به اقتصاد ما ضربه می‌زند و آنچه را که مسئولان کشوری در این راستا مدنظر دارند، برآورده نمی‌شود.

وی گفت: بسترهای کار در استان کردستان فراهم است که اگر بتوانیم از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی به خوبی استفاده کنیم اقتصاد توانمندی خواهیم داشت.

باغبانیان انتقاد سازنده از کم‌کاری مسئولان را موجب رفع موانع و تحقق اهداف خواند و گفت: تذکر خبرنگاران موجب افزایش کارآیی مسئولان خواهد شد.

وی در پایان صیانت از نیروی کار و تلاش در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان را ضروری خواند و بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول