اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرم‌دره:

امر به معروف و نهی از منکر یک حقوق انسانی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرم‌دره گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک حقوق انسانی است.

امر به معروف و نهی از منکر یک حقوق انسانی است

حجت‌الاسلام اسلام مردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در دین اسلام بلکه در هر جامعه‌ای که به حقوق انسان‌ها ارزش قائل است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک حقوق انسانی است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی انسان‌ها در قبال همدیگر مسئول هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرم‌دره با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات اجتماعی در هر جامعه‌ای اجرای قانون است، افزود: عمل به امر به معروف و نهی از منکر اجرای قانون الهی را نشان می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات الهی محسوب می‌شود، بیان داشت: عمل به این فریضه الهی در حد دیگر واجبات از جمله نماز، روزه، جهاد، خمس و... تاکید شده است.

مردانی با اشاره به اینکه اجرای این فریضه الهی در کنار دیگر فرایض الهی میسر می‌شود، متذکر شد: در این فریضه الهی هر شخصی باید در حد اطلاعات خود خانواده و اطرافیان را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی با تاکید بر اینکه در امت اسلامی همه افراد نسبت به همدیگر مسئول هستند، افزود: همه مردم از جمله مرد و زن در دین اسلام از حقوق یکسانی برخوردارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرم‌دره با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: این جمله امام راحل اهمیت ماه محرم و صفر را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در ماه محرم همه مسلمانان تلاش می‌کنند به شعارهای دینی عمل کنند، اظهار کرد: عمل به اخلاق فردی در کنار اخلاق اجتماعی میسر می‌شود.

انتهای پیام/73008/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول