اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

امر به معروف و نهی از منکر را باید از مدیران آغاز کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از مدیران آغاز کرد، گفت: مدیران باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

امر به معروف و نهی از منکر را باید از مدیران آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در همایش قانون‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر در مقابل هم نیستند.

وی افزود: معروف و منکر همان قوانین و مقرراتی هستند که توسط خدا و یا انسان‌ها در مجالس و پارلمان‌ها تصویب شده و یا برگرفته از فطرت انسان‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان امر به معروف را دعوت به قانون دانست و ابراز داشت: فضایی در جامعه ما به وجود آمد که امر به معروف و نهی از منکر را به چهار، پنج موضوع خلاصه کردیم.

توکلی با اشاره به اینکه تمام قوانین یکسری تبعاتی دارند، تصریح کرد: زمانی که حقوق مردم زیر پا گذاشته شود، انضباط اجتماعی مخدوش می‌‌شود.

وی عنوان کرد: باید به قانون عمل کرد تا اثرگذار باشد و ما در جامعه گاهی امر به معروف می‌کنیم، اما نمی‌دانیم، آموزش هم نوعی امر به معروف است.

توکلی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌هایی که داریم از بی‌قانونی است، افزود: زمانی که قانون کنار رفت، نتیجه آن قانون‌گریزی و قانون‌شکنی می‌شود.

وی افزود: مسئولان باید قانون‌پذیر باشند، زیرا تاثیری را که مدیران دارند، بیش از تاثیری است که پدران و مادران بر جا می‌گذارند.

این مسئول قضایی گفت: مسئولان باید قانون‌پذیر شوند و اگر این اتفاق روی دهد از بازرسی‌ها ناراحت نمی‌شوند، زیرا امر به معروف و نهی از منکر جنبه پیشگیری دارد.

توکلی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای سالم‌سازی جامعه در تمام حوزه‌ها است، افزود: اگر چهره‌های شاخص اجتماع به امر به معروف و نهی از منکر روی آورند در برقراری سلامت اجتماعی موفق می‌شویم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از مدیران آغاز کرد، ابراز داشت: مدیران باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وقتی می‌خواهید نهی از منکر داشته باشید، نهی از فعل کنید نه از فاعل اذعان داشت: عزت نفس افراد را نشکنید و شخصیت آنها را خرد نکنید.

توکلی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید «هدف امر به معروف و نهی از منکر اصلاح باشد نه اینکه فرد را محکوم کنم و وی را باید قانع کرد».

وی بیان داشت: گاهی به دنبال محکوم کردن افراد در نهی از منکر هستیم در حالی که باید وی را قانع کنیم که کارش اشتباه است.

توکلی گفت: برای دلسوزی و نه سرزنش و تحقیر امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تذکر را باید به صورت خصوصی به فرد دهید و زمانی که تذکر دادید، بروید و نایستید.

انتهای پیام/80019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول