اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف گلستان:

ستاد احیای امر به معروف در 75 دستگاه اجرایی گلستان فعال شد

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف گلستان گفت: 90 دستگاه دولتی و سازمان خصوصی در استان وجود دارد که 75 دستگاه مبادرت به تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردند.

ستاد احیای امر به معروف در 75 دستگاه اجرایی گلستان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری پیش از ظهر امروز در همایش جامعه آرمانی و نقدپذیری که با حضور اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان‎ها و ادارات کل گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد اجرایی نیست، این ستاد با انتخاب انسان‎های خوشنام در دستگاه‎های اجرایی مبادرت به اجرای فریضتین می‎کند که در هر دستگاهی پنج نفر در این ستاد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تشکیلات شهرستان‎ها ایجاد شده است، تصریح کرد: برگزاری همایش‎های مختلف در این راستا صورت گرفته و جلسات متعددی نیز در دستور کار است که فعالیت این ستاد به صورت ماهانه گزارش‎دهی خواهد شد.

واجبات دینی در جامعه اسلامی باید مهم شمرده شود

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف گلستان با تاکید بر اینکه واجبات دینی در جامعه اسلامی باید مهم شمرده شود، افزود: متاسفانه برخی افراد برای فرار از واجبات دینی پشت مستحبات سنگر می‎گیرند و محور زندگی را بر پایه اجرای مستحبات دنبال می‎کنند در حالیکه انجام واجبات مهمتر از مستحبات است.

خواجه‎مظفری خاطرنشان کرد: همانطوری که مسلمانان باید دغدغه نماز و روزه‎های قضا شده خود را داشته باشند باید در امر به معروف و نهی از منکرات قضا شده نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شیوه تبلیغ از حوزه سخت‎افزاری به نرم‎افزاری تغییر کرده است، ابراز داشت: در دو دهه گذشته شیوه تبلیغ عوض شده است، با آمدن اینترنت، شبکه‎های اجتماعی و ماهواره‌ای رویکرد تبلیغات تغییر پیدا کرده است که باید در این راستا استفاده صحیح مدنظر قرار بگیرد.

باید به احیای معروفات بیشتر پرداخته شود/ کارمندان باید نماد ارزش‎های دینی و فرهنگی باشند

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف گلستان بیان داشت: در احیای امر به معروف و نهی از منکر همواره نهی از منکرات مدنظر قرار می‎گیرد در حالیکه باید به احیای معروفات بیشتر پرداخته شود، انسان ذاتا میل به آنچه نهی شده دارد و نسبت به آن حریص است لذا باید کاری کنیم زاویه دید افراد تغییر و به سمت معروفات متمایل شود.

خواجه‎مظفری با تاکید بر اینکه نباید در کار یکدیگر تجسس کنید، اظهار داشت: کارمندان باید خود را نماینده نظام و نماد ارزش‎های دینی و فرهنگی قلمداد کنند، جامه نگاه ویژه‎ای به کارمندان دارد که این وجهه اجتماعی باید در مسیر درست تقویت شود.

وی در خصوص ورود متولیان به امور اعتقادی کارمندان و کارکنان اظهار داشت: در برخی موارد اعتقادی نباید دولت به هیچ وجه ورود کند، این چیزی نیست که با بخشنامه به کارمندان تاکید کنیم چراکه این اعتقاد وجود دارد اگر برخوردی در این زمینه با کارمندان صورت بگیرد آنها یا ریاکار و یا مخالف مجموعه می‎شوند.

انتهای پیام/83001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول