اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دستورات الهی است

امام جمعه خرم‌دره گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقاء و اجرای دستورات الهی است.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دستورات الهی است

حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ الهی است.

وی با تاکید بر اینکه آیات و روایات متعددی در زمینه انجام این فریضه الهی وجود دارد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقاء و اجرای دستورات الهی است.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه روحیه انجام این تکلیف باید در برخورد با همدیگر و در برابر قوانین الهی نهادینه شود، افزود: با انجام این فریضه الهی مابقی واجبات نیز انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم با عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، بیان داشت: این نامگذاری اهمیت اجرای این تکلیف الهی در جامعه را نشان می‌دهد.

نورپور با بیان اینکه امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان به خاطر امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند، گفت: یازده امام معصوم شیعیان قربانی امر به معروف و نهی از منکر شدند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید به اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانش توجه کنند، بیان داشت: همچنین باید فلسفه و قیام ایشان برای مردم تبیین شود.

امام جمعه خرم‌دره اضافه کرد: صدا و سیما، مطبوعات و مبلغان دینی کشورمان وظیفه شناساندن اهداف قیام عاشورا را بر عهده دارند.

این مسئول در ادامه به بدعت‌های موجود در عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: باید برای آگاهی مردم از بدعت‌ها از سخنان روحانیون و ائمه در عزاداری‌ها استفاده شود.

نور پور با بیان اینکه مردم باید از قمه‌زنی در مراسم‌های عزاداری خودداری کنند، افزود: حمل علم آهنین با قلب سنگین و بی‌روح و بی‌خاصیت هیچ فایده‌ای ندارد و این اقدام بهانه‌ای برای نفوذ بدخواهان است.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول