اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی:

امر به معروف الگوی اصلاح و پیشرفت جامعه است

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی الگوی اصلاح و پیشرفت جامعه را پیشبرد فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

امر به معروف الگوی اصلاح و پیشرفت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الا‌سلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر و توسعه فرهنگ عمومی با بیان اینکه این فریضه نقشی کلیدی در دین مبین اسلام دارد تصریح کرد: بی‌گمان احیای این فریضه الهی ارتباط با حادثه محرم و فلسفه عاشورا دارد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه اسلام برای جامعه بالنده، روبه رشد و مطلوب توجه به  امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانسته‌ است گفت: امر به معروف جنبه اثباتی ارزش‌ها و نهی از منکر جنبه سلبی است، و طبیعتاً بایدها و نبایدها در جامعه درگرو این دو جنبه مهم و استراتژی است.

امام جمعه بجنورد سخن از فرهنگ عمومی در جامعه را برگرفته از ارزش‌های اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به همین منظور برای تحقق اهداف به دنبال فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

یعقوبی تاکید کرد: به طور حتم اگر همه ایمان‌هایمان قوی باشد و معروف‌ها را منتشر و از منکرها جلوگیری کنیم ، جامعه‌ای پسندیده و با هویت خواهیم داشت.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی هم پیشبرد این فریضه را  تضمین کننده سعادت و رشد جامعه خواند و یادآور شد: این فریضه الهی یک امر سیاسی تمام عیار و یک راهبرد مهم اجتماعی است.

حسین ثابت قدم وحید با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه 60 یکی از روشن‌ترین و بارزترین مسائل در راستای توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است افزود: دشمنان نیز همواره در تلاش هستند تا انجام این فریضه در جامعه کمرنگ شود.

به گفته وی صاحبان معرفت و اندیشه و رسانه‌ها به منظور ترویج و توسعه این مهم در جامعه رسالت مهمی را بر دوش دارند.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه اسلامی را ضروری خواند.

وی همچنین درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در خراسان شمالی  برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه عکس نقاشی و پوستر، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری شب‌های شعر، تجلیل از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر، صدور مجوزهای تعزیه خوانی و برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین برنامه‌ها اعلام کرد.

به گزارش فارس، در این همایش 25 نفر از فعالان رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از سوی معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی تجلیل شدند.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول