اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف فارس:

نگرش ایجابی در امر به معروف کارایی دارد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: برای موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ایجابی را جایگزین نگرش سلبی کنیم.

نگرش ایجابی در امر به معروف کارایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا گرامی پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: هیچ جایگاهی برای امر به معروف و نهی از منکر بهتر از مساجد نیست و لازم است که در انجام این وظیفه محوریت تذکر لسانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر نگاه خود را اصلاح کرده و مطابق با سلسله مراتب تعریف شده موارد سلبی و ایجابی را تفکیک کنیم به طور قطع از جنگ نرم سربلند بیرون خواهیم آمد.

گرامی ادامه داد: چندی قبل در دفتر بسیج خواهران ماموریتی مطرح کردیم که با چند نفر از خانم‌های بدپوشش محترمانه صحبت کرده و از آنان دلیل بدحجابی را بپرسند.

وی خاطرنشان کرد: در این پرسش و پاسخ و بررسی نتایج جالبی به دست آمد چنانکه برخی از بدحجابان می‌گفتند تنها به دلیل اینکه در محیط دانشگاه یا محیط کار کم نیاوریم و با بقیه هماهنگ باشیم این کار را انجام می‌دهیم.

گرامی بیان کرد: ریشه بدحجابی را که جستجو می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از افراد بدحجاب فرزند شیعه و اهل عزاداری امام حسین(ع) هستند حتی در اماکن مذهبی حریم را رعایت می‌کنند اما در اجتماع طور دیگری لباس می‌پوشند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مورد نهی از منکر فعالیت اقناعی دنبال شود، ابراز داشت: اگر این شیوه را در محله و مسجد و پایگاه‌ها دنبال کنیم و با شناسایی افراد آنان را اقناع کنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

گرامی تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت محلات افراد محله را می‌شناسند و می‌دانند کدام افراد اهل مسجد یا بسیج و ... هستند و می‌توانند با آنان محترمانه و به شیوه اقناعی صحبت کرده و مسائل را تبیین کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در ادامه گفت: آن افرادی که از شمول مساجد و محلات خارج می‌مانند نیز اگر در ادارات اقناع شوند پیش از آن که در شیب تند قرار گیرند قابل اصلاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل درب ورودی ادارات می‌توان افراد را به رعایت حجاب فرا خواند و در مراحل بعد با نگاه و زبان افراد را هدایت کرد که اگر کار در ادارات، محلات و مساجد درست انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و در غیر این صورت باید همچنان رنج را در خیابان تحمل کرده و فضای انزوای ناشی از بی‌تفاوتی را پذیرفته و تسلط اشرار را بپذیریم.

گرامی با اشاره به مفید بودن شکل‌گیری شوراهای امر به معروف بر گستردگی و پوشش وسیع این شوراها تاکید کرد و اظهار داشت: تذکر لسانی باید در ترویج معروفات و پرهیز از منکرات برنامه‌محوری باشد.

به گزارش فارس، در این همایش که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانداری شیراز و ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیة‌الله شیراز برگزار شده بود، حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی امام جمعه موقت شیراز نیز مواردی را برای حضار تشریح کرد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول