اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد زکات‌ سیرجان عنوان کرد ‌

پرداخت 4.7 میلیارد ریال زکات در سیرجان

مسئول ستاد زکات شهرستان سیرجان گفت: کشاورزان و دامداران شهرستان سیرجان‌‌ 4 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات محصول سال جاری خود را پرداخت کردند.

پرداخت 4.7 میلیارد ریال زکات در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام محمد‌رضا رمضان‌نژاد ظهر امروز در حاشیه بارگیری 3 هزار کیلوگرم محصول  پسته کشاورزان سیرجان به عنوان زکات مستحبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 میلیارد و 700 میلیون ریال محصول ‌در قالب 3 هزار کیلوگرم پسته‌، یک‌هزار کیلوگرم جو، گندم و گوسفند به عنوان زکات در سیرجان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده زکات پرداختی سیرجان از بخش گلستان بوده است، افزود‌: سال جاری شهرستان سیرجان رکورد جمع‌آوری زکات را نسبت به سال‌های گذشته به خود اختصاص داده است.

رمضان‌نژاد ابراز داشت: از محل جمع‌آوری زکات طرح‌های عام‌المنفعه در مناطقی که زکات پرداخته‌اند احداث شد که تاکنون ‌پنج طرح ‌از جمله دو باب مسجد‌، یک باب حسینیه‌، یک باب کتابخانه و یک واحد غسالخانه به پایان رسیده و پنج مسجد‌ و یک باب نمازخانه هم مرمت و بازسازی شد.

محمد‌رضا حسینی یکی از پسته‌داران سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: زکات فریضه دینی است و با دادن آن نه تنها محصولم کاهش نداشته است، بلکه احساس بر برکت و فزونی آن دارم.

مهدی صفی‌نژاد نیز افزود‌: دستور دین خدا اگر اجرا شود، ما خسارت نمی‌بینیم و موجب برکت اموال همین زکات دادن است.

رضا هاشم‌‌پور و محمد سعیدی نیز از ازدیاد پسته و اموال خود پس از پرداخت زکات گفتند و آن را دستور خداوند برای مسلمانان برای سود و منفعت عنوان کردند‌.

‌عده‌ای از پسته‌کاران سیرجانی هم بر ‌اساس دستور زکات برخی از درختان خود را فقط برای زکات نشانه‌گذاری کردند که در آینده توسط ستاد زکات شهرستان پلاک‌گذاری می‌شوند تا همیشه محصول این درختان فقط برای زکات فرآوری شود.

به گزارش فارس، محصول پسته شهرستان سیرجان سال جاری 120 هزار تن بود که با جمع‌آوری 3 هزار کیلو‌گرم زکات بیش از 70 درصد پسته‌کاران زکات محصول پسته خود را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/80015/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول