اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

زکات سهم خداوند از نعمت‌های اعطایی به بندگان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان زکات را سهم خداوند از نعمت‌هایی دانست که به بندگانش عطا کرده است که باید در مسیری که خود تعیین کرده است هدایت شود.

زکات سهم خداوند از نعمت‌های اعطایی به بندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در دومین همایش فعالان عرصه جمع‌آوری زکات در شهرستان سقز اظهار کرد: معیار و ملاک سنجش‌ها باید قرآن باشد و هر آنچه را که خداوند دستور داده است به آن عمل کرد.

وی احیای فریضه‌های نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را از تاکیدات موکد خداوند خواند و گفت: ما به عنوان روحانیون و ماموستایان دینی باید آنها را مدنظر قرار دهیم و با بسترسازی برای احیای این موارد راه سعادت و خوشبختی را برای انسان‌ها فراهم سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ما روحانیون و علما که قرار است رسالت الهی را تبیین نماییم لذا باید هر آن چیزی که خداوند در قرآن به آن اهمیت داده است در برنامه خود لحاظ کنیم.

وی گفت: خداوند متعال بر برپایی نماز، پرداخت زکات، جهاد در راه خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشته است که برپایی نماز به خاطر برقراری ارتباط انسان مسلمان با خداوند و آرام گرفتن دل‌ها است.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: برپایی نماز موجب می‌شود تا قلب‌های انسان‌ها آرام بگیرد و در مسیر زندگی دچار مشکل نشود.

رئیس شورای زکات استان کردستان اضافه کرد: زکات نیز به عنوان دومین چیز مورد تاکید خداوند است که دارای دو بعد روحی یا معنوی و مادی است.

وی گفت: بعد معنوی زکات که اصل است و باید به آن توجه کرد و بعد مادی نیز در بحث اقتصاد تاثیرگذار بوده و مسائل اقتصادی و معیشت مردم را تنظیم می‌کند.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: در صورتی که به امور مادی رسیدگی نشود فقر افزایش یافته و گاهی منجر به کفر می‌شود که خداوند برای جلوگیری از این مهم به پرداخت زکات امر کرده است.

وی یادآور شد: زکات سهم خداوند از نعمتی است که در اختیار انسان‌ها قرار داده است لذا باید در مسیری هدایت شود که خداوند خود آنها را تعیین کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان احیای زکات را یک معروف بزرگ دانست که اگر معروفات در جامعه احیا شوند مسیر انجام واجبات دیگر تسهیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انجام واجبات خاص مسلمانان نیست بلکه حضرت موسی و حضرت عیسی نیز قوم خود را به برپایی نماز و پرداخت زکات امر کرده‌اند و این نشان از جایگاه واجبات الهی و تاثیرگذاری آنها در زندگی آدمی دارد.

حسینی‌شاهرودی بروز برخی مشکلات اجتماعی را ناشی از وابستگی انسان به تعلقات دنیوی دانست و گفت: انجام فرایض دینی انسان را از این وابستگی خارج می‌کند لذا روحانیون وظیفه دارند مروج فرایض دینی باشند تا زمینه مشکلات کاهش یابد.

وی تاکید کرد: البته تبلیغ دین و آموزه‌های آن وظیفه هر مسلمانی است اما جامعه روحانیت و ماموستایان در این مباحث پیشقراول هستند.

رئیس شورای زکات استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش روند نهادینه شدن و پرداخت زکات در استان را مطلوب ارزیابی کرد و از رشد 6 برابری آن نسبت به سه سال قبل خبر داد.

حسینی‌شاهرودی گفت: زکات جمع‌آوری شده به هیچ جایی نمی‌رود بلکه در همان محل هزینه می‌شود ضمن آن که معادل آن نیز دولت کمک خواهد کرد.

وی در پایان از مسئولان دولتی در استان به دلیل توجه ویژه به بحث معادل‌سازی زکات قدردانی کرد و گفت: دولت متعهد شده است به هر میزانی که زکات جمع‌آوری شود به همان اندازه در بحث ریالی کمک نماید.

انتهای پیام/79001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول