اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود خبر داد

جمع‌آوری 1،7 میلیارد ریال زکات در ایجرود

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود از جمع‌آوری یک میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 1،7 میلیارد ریال زکات در ایجرود

سید مسعود حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد در راستای بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند و همچنین محرومیت‌زدایی اقدام به اجرای طرح‌های مشارکتی که برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است، می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده طرح‌های مشارکتی اجرایی کمیته امداد جمع‌آوری زکات است، اضافه کرد: سالانه اقدامات مختلفی در راستای تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان، نصب بنرهای تبلیغی و همچنین برگزاری مستمر جلسات شورای زکات در شهرستان از اقدامات انجام شده در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات است، اذعان داشت: اعزام مبلغان به مناطق محروم این شهرستان نیز از دیگر اقداماتی است که در بحث ترویج فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان ایجرود صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال یک میلیارد و 760 میلیون ریال زکات در شهرستان ایجرود جمع‌آوری شده است، افزود: از عمده اهدافی که در طرح جمع‌آوری زکات دنبال می‌شود، تاسیس پروژه‌های عام‌المنفعه است.

وی به همکاری مطلوب روحانیون در جمع‌آوری زکات و تبلیغ و ترویج این فریضه دینی اشاره کرد و گفت: افزایش مبلغ زکات پرداختی در شهرستان ایجرود با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی در زمینه زکات حاصل شده است که نقش روحانیون در این زمینه تاثیرگذار است.

حسینی در ادامه با اشاره به سایر طرح‌های مشارکتی این نهاد، گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد و در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه در جشن عاطفه‌های سال‌جاری 57 میلیون ریال کمک نقدی و 44 میلیون ریال غیرنقدی در شهرستان ایجرود جمع‌آوری شده است، اذعان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 101 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق در بین دانش‌آموزان است، اضافه کرد: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش کمک‌های مردمی در این جشن هستیم که این امر نشان از ترویج فرهنگ انفاق در جامعه اسلامی است.

حسینی همچنین به نحوه توزیع کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها در کمترین زمان به دست دانش‌آموزان نیازمند رسیده است.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول