اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی خبر داد

جمع‌آوری 10 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به آمار جمع‌آوری امسال زکات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 10 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که انتظار داریم تا پایان سال این مبلغ 12 میلیارد تومان شود.

جمع‌آوری 10 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به خلیل‌آباد از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز در نخستین جشنواره زکات کشور اظهار داشت: زکات یکی از واجبات دین است که در کشور کمتر به آن توجه شده ولی این امر آنقدر مهم است که در بعضی از کشورهای اسلامی وزارتی تحت عنوان جمع‌آوری زکات تاسیس شده است.

وی افزود: به دلیل بعضی از مسائل این شرایط فراهم نبوده و این امر تعطیل شده تلقی گردیده است.

حاجی‌نقی افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد بحث فرهنگ‌سازی زکات است، چراکه اگر زکات به صورت شرعی پرداخت نشود، از لحاظ اسلامی اشکال دارد و این امر در جامعه اسلامی تاثیرگذار است.

به گفته وی، بحث پرداخت زکات جنبه حکومتی دارد که باید فضا و جایگاه آن را مشخص کرد و از آثار زکات فقر‌زدایی است یعنی با پرداخت وجوهات زکات نباید هیچ فقیری در آن منطقه وجود داشته باشد.

حاجی‌نقی یکی دیگر از وظایف کمیته امداد را احیای سنت‌های حسنه اسلامی دانست و گفت: قرار نیست همه مشکلات جامعه با اعتبارات دولتی حل شود، ولی می‌توان با پرداخت‌ وجوهات شرعی بسیاری از مشکلات را تقلیل داد یا حل کرد.

وی با اشاره به اینکه 9 قلم از اقلام کشاورزی در زکات مورد توجه است، عنوان کرد: در سه دسته می‌توان آن را به غلات، احشام و نقد تقسیم‌بندی کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی افزود: در بحث زکات مستحبی نیز ورود خوبی پیدا کردیم که در این زمینه می‌توان از انار، پسته و ... نام برد.

حاجی‌نقی با اشاره به آمار جمع‌آوری امسال زکات افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 10 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که انتظار داریم تا پایان سال این مبلغ 12 میلیارد تومان شود که این رقم در سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از دیگر مواردی که از محل وجوه پرداختی زکات می‌توان هزینه کرد پرداخت دیون بدهکاران، در راه‌ماندگان، آزاد کردن برده و... است که امیدواریم کمیته امداد امام خمینی بتواند در این راه قدم‌های مثبتی را بردارد.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول