اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد خبر داد

پرداخت یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان خلیل‌آباد در سال 91

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به پرداخت یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان خلیل‌آباد در سال 91 گفت: پرداختن به فقرا و نیازمندان بر دیگر امور مقدم است.

پرداخت یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان خلیل‌آباد در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، اباصلت غفاری در نخستین جشنواره زکات کشوری که صبح امروز با حضور بیش از 800 نفر از کشاورزان و زکات‌دهندگان برتر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه با ایجاد حکومت اسلامی با رهبری خردمندانه حضرت امام (ره) توان و زمینه اجرای احکام اسلامی در کشور به وجود آمد افزود: از جمله این امور پرداختن به وظایف اقامه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است که در اسلام جزء ارکان اساسی هستند.

غفاری اظهار کرد: اقامه نماز از احکام اسلامی بود که با استقرار نظام اسلامی از محدودیت خارج شد و اقامه آن به همه اماکن به وی‍ژه مراکز آموزشی کشور کشیده شد و زکات هم از اموری است که ساماندهی شده و به جایگاه خاص خود رسیده است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان احیاء شده در کشور دانست و افزود: قضیه زکات از مصادیق معروف است و از مصادیق منکر هم عدم پرداخت زکات است و امید داریم که این امر با زمینه سازی لازم به صورت جامع پرداخته شود.

وی اهالی خلیل‌آباد را مردمی متدین و متعهد و ولایت‌مدار دانست و افزود: در این شهرستان برخی پروژه‌های عمرانی از جمله حسینیه روستای مزده از محل جمع‌آوری زکات ساخته شده است.

وی از احداث حوزه علمیه و مساجد و تکایا از محل جمع‌آوری زکات خبر داد و افزود: پرداختن به فقرا و نیازمندان بر دیگر امور مقدم است.

وی تنها محصول خلیل‌آباد که مشمول زکات می‌شود را کشمش و انگور برشمرد و افزود: قرعه امسال به نام مزده در آمده و از سال آینده با اعلام آمادگی سایر روستاها این جشنواره در این مناطق  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول