اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد عنوان کرد

افزایش صد درصدی میزان زکات خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

امام جمعه بجنورد گفت: میزان زکات امسال استان، نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش داشته است، از این رو تبلیغ مفاهیم زکات لازم است.

افزایش صد درصدی میزان زکات خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ و بسیج با بیان اینکه تبیین سبک زندگی اصیل اسلامی ضروریات است گفت: ماه محرم فرصت خوبی برای مبلغان بوده تا این مهم را در ایام محرم تبلیغ کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی استفاده از مفاهیم عاشورایی و فرهنگ ناب سیدالشهداء(ع) برای تبیین و پیشبرد سبک زندگی اصیل اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وی به جایگاه و رسالت سنگین روحانیون در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم به علما و مبلغان به عنوان الگو نگاه و تمامی رفتارهای آن‌ها را رصد می‌کنند، لذا مراقبت کامل در گفتار و کردار برای روحانیون امری اجتناب‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام یعقوبی ترویج پرداخت زکات در ایام تبلیغ را مهم برشمرد و اظهار کرد: میزان زکات امسال استان، نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش داشته است، از این رو تبلیغ مفاهیم زکات لازم است.

استاندار خراسان شمالی هم نقش مبلغین در جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مبلغین شایسته است تا مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند را به دستگاه‌ها و استانداری منعکس کنند.

سید علی‌اکبر پرویزی اظهار کرد: مبلغان بنا به رسالتی که بر دوش داشته طی این ایام در سطح استان به امر تبلیغ امور دینی پرداخته و بجا است تا برای رفع مشکلات و انتقال آن به مسئولان ورود کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در عین حال بر پرهیز مدیران از وعده‌های غیر ممکن به مردم تاکید کرد.

وی گفت: نبایستی وعده‌‌ایی که توانایی اجرای آن وجود نداشته از سوی مسئولان به مردم ارائه شود، طبیعتاً این وعده‌ها برای مردم ایجاد انتظار کرده و در صورت عدم تحقق حالت خوشایندی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، همایش طلایه‌داران تبلیغ و بسیج در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول