اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

همایش زکات در سقز برگزار می‌شود/جمع‌آوری 12 میلیارد زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از برگزاری همایش زکات با حضور دبیر شورای زکات و جمعی از مسئولین استان در شهرستان سقز خبر داد.

همایش زکات در سقز برگزار می‌شود/جمع‌آوری 12 میلیارد زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد شامگاه امشب در جمع معاونین و کارکنان این نهاد ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: استان کردستان در زمینه پرداخت زکات جزو استان‌های برتر کشور بوده و در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری استان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال‌‌جاری 8 میلیارد تومان است، تصریح کرد: با تلاش فعالان این عرصه و مشارکت بسیار خوب مردم استان خوشبختانه ضمن تحقق اهداف موفق به جمع‌آوری بیش از 12 میلیارد تومان زکات شدیم.

وی تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده با اولویت رفع مشکلات نیازمندان در سرفصل‌های مختلف از جمله رفع نیازهای محرومان و اجرای پروژه‌های مختلف شامل احداث مسجد، خانه عالم و مسکن ایتام هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با تاکید بر اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا و منطقه‌ای که جمع‌آوری می‌شود در همان محل با توجه به نیازها بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود، بیان داشت: در کردستان نیز همچون سایر استان‌های کشور اجازه نداریم که حتی یک ریال از زکاتی را که در شهر و یا روستایی جمع‌آوری شده در نقطه دیگر هزینه کنیم.

جذب 2 میلیارد تومان تشویقی زکات

موسی‌نژاد تصریح کرد: 2 میلیارد تومان تشویقی زکات از کمیته امداد مرکز برای استان در سال گذشته جذب شده است.

وی با تاکید براینکه بیش از 700 پروژه از محل زکات و کمک‌های مردمی در سطح استان احداث، تعمیر و یا تکمیل شده است، اضافه کرد: هزینه عاملین زکات نیز از طریق اعتبارات مرکز تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات را ضروری خواند و بیان کرد: در بحث فرهنگ‌سازی زکات نیز حرکت‌های بسیار خوبی به ویژه برگزاری همایش‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

موسی‌نژاد از برگزاری همایش زکات با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در شهرستان سقز خبر داد و گفت: همایش‌های زکات در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

وی در پایان از مردم کردستان به عنوان مردمی متدین نام برد و بیان داشت: مشارکت مردم استان در برنامه‌های مختلف این نهاد بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول