اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمع آوری بیش از 1520 میلیارد ریال زکات

اجرای 17 هزار پروژه در قالب طرح زکات در کشور

دبیر ستاد زکات کشور از جمع‌آوری یک هزار و 520 میلیارد ریال زکات در کشور طی سال گذشته خبر داد.

اجرای 17 هزار پروژه در قالب طرح زکات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین نبی‌لو صبح امروز در جلسه مشترک شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی و مدیران کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در سال حماسه اقتصادی جمع‌آوری 2 هزار میلیارد ریال زکات در کشور هدف‌گذاری شده اظهار داشت: این رقم را شورای مرکزی کمیته امداد کشور با توجه به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه اقتصادی مصوب کرده است.

دبیر ستاد زکات کشور با بیان اینکه دولت نیز برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی مطابق با زکات جمع‌آوری شده اعتباراتی اختصاص می‌دهد، افزود: در بودجه کشور ارقامی پیش‌بینی شده که هنوز رقمی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 520 میلیارد ریال زکات سال گذشته یک هزار و 360 میلیارد ریال آن مستحبی بوده و بقیه زکات واجبی را تشکیل داده، افزود: در هشت سال گذشته و از ابتدای ایجاد شورای زکات کشور جمعاً بیش از 6 هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری و در مناطق روستائی و محروم مصروف شده است.

نبی‌لو به اجرایی شدن 17 هزار پروژه در قالب طرح زکات اشاره کرد و افزود: از زکات جمع‌آوری شده در هشت سال گذشته 2 هزار و 400 میلیارد ریال از طریق کمیته امداد به فقرا کمک شده و احداث و بازسازی 9 هزار و 600 مسجد روستایی نیز انجام پذیرفته است.

این مسئول احیا و فرهنگ‌سازی زکات را کمک به تحقق حماسه اقتصادی دانسته و گفت: فاصله گرفتن از اقتصاد اسلامی منشأ بروز مشکلات اقتصادی در جامعه است.

دبیر ستاد زکات کشور با بیان اینکه زکات برای انجام بسیاری از مسائل از جمله رفع فقر در جامعه کاربرد دارد افزود: روش‌های مختلفی برای تبلیغ و اعتمادسازی در ترویج احیای زکات پیش بینی شده است و با نفوذترین و کاربردی‌ترین روش، حضور مبلغان در میان مردم و فرهنگ سازی پرداخت زکات است.

وی با بیان اینکه زکات برای انجام بسیاری از مسائل از جمله رفع فقر در جامعه کاربرد دارد، متذکر شد: ترویج زکات از پایه‌های اقتصاد اسلامی است و اگر زکات در جامعه احیا شود، هیچ نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.

نبی‌لو با اشاره به اینکه اگر پرداخت زکات در جامعه اجرایی شود، نیازهای فردی و اجتماعی جامعه در مسائل اقتصادی رفع می‌شود اذعان داشت: با اقتصاد بشری که پایه و اساس آن احتکار است، باید شاهد عدم نزول برکات الهی و مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/60001/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول