اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های وارده را به منابع طبیعی پرداخت نکرده‌اند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های وارده به منابع طبیعی پرداخت نکرده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های وارده را به منابع طبیعی پرداخت نکرده‌اند

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تصرف‌ها و تخریب‌هایی را دستگاه‌های اجرایی متحمل شده‌اند که خسارات آن را پرداخت نکرده‌اند.

وی به خسارات و تصرف‌ها در منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پرداخت خسارات خود اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به دستگاه‌هایی که خساراتی را متحمل شده‌اند اشاره و خاطر نشان کرد: تصرف‌ها و خسارات موجود از سوی دستگاه‌هایی همانند راه، مخابرات و گاز بوده است.

این مسئول با بیان اینکه طی چند سال اخیر دستگاه‌های اجرایی خسارات ایجاد شده را جبران نکرده‌اند، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پرداخت خسارات توجه جدی داشته باشند.

اسکندری به خسارات ایجاد شده در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: طی پنج سال اخیر دستگاه‌های اجرایی خسارات وارده را پرداخت نکرده‌اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه از سال 88 هیچ دستگاه اجرایی برای پرداخت خسارت‌های خود اقدام نکرده، افزود: این خسارات برای منابع طبیعی مهم است.

وی به اعتبار حاصل از این خسارات اشاره کرد و بیان داشت: منابع طبیعی از محل این خسارات می‌تواند بسیاری از پروژه‌های خود را آغاز و یا به اتمام برساند.

این مسئول قانون بهره‌وری کشاورزی را یادآور شد و تاکید کرد: مطابق بند ب ماده 12 این قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف به پرداخت و جبران خسارات خود هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در این قانون صراحتاً بحث خسارات وارد آمده است، افزود: امید است دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت دیون خود اقدام کنند.

وی به آئین نامه اجرایی این قانونی نیز اشاره کرد و گفت: آئین نامه اجرایی این قانون تصویب نشده بود که به تازگی این آئین نامه نیز به تصویب رسیده است.

اسکندری با بیان اینکه این خسارات در صورت پرداخت به حساب خزانه واریز خواهد شد، ادامه داد: این قبیل درآمدها که مشمول این قانون هستند مستقیم به حساب خزانه واریز می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین به طلب خود از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و اذعان داشت: نزدیک به 50 میلیارد ریال از این ردیف طلب داریم.

وی این مبلغ را قابل توجه عنوان کرد و متذکر شد: در صورت وصول شده خسارات به هزینه‌های جاری و عمرانی منابع طبیعی کمک زیادی می‌شود.

اسکندری تعامل و همکاری را موجب توسعه دانست و تاکید کرد: برای حرکت رو به جلو نیازمند تعامل و همکاری هستیم.

انتهای پیام/73007/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول