اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخشش کارآموزان زنجانی در مسابقات ملی مهارت

کارآموزان زنجانی با موفقیت از سطح چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت گذشتند.

درخشش کارآموزان زنجانی در مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم استقبال از مدال‌آوران چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.

سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کند.

مسابقات ملی مهارت هر ساله برای کارآموزان زیر 21 سال در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود.

کارآموزان با توجه به علاقه‌مندی و داشتن توانایی و استعداد خاص می‌توانند در مسابقات مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

مسابقات ملی مهارت هر ساله و مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات ملی مهارت از پنجم تا هشتم آبان ماه جاری در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.

تیم مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در 12 رشته و 14 رقابت‌کننده در این مسابقات حضور داشتند و چهار مدال طلا، چهار مدال نقره، دو مدال برنز و چهار دیپلم افتخار نصیب استان زنجان شد.

مجتبی توحیدلو مدال‌آور نقره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اضافه کرد: در طول شش ماه گذشته به صورت جدی برای حضور در این مسابقات تمرینات خود را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برای حضور کارآموزان در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت حمایت و پشتیبانی خوبی کرد، افزود: رشته رباتیک یک رشته تیمی دو نفره است و این مسابقات با شرکت 12 استان برگزار شد.

این مدال‌آور زنجانی با اشاره به اینکه استان فارس رتبه نخست و مدال طلای مسابقات رباتیک را کسب کرد، گفت: همچنین استان گلستان و خراسان رضوی به طور مشترک مدال برنز مسابقات را از آن خود کردند.

وی سطح این دوره از مسابقات را بسیار بالا و خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان ربات مورد نظر را ساخته و برنامه لازم را در ربات پیاده کردند.

در ادامه اکبر حسنلو مدال‌آور نقره رشته مکاترونیک گفت: سطح مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته مشکل‌تر بود، بیان داشت: همه شرکت‌کنندگان برای کسب مدال تلاش مضاعف داشتند.

این مدال‌آور زنجانی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در طول چهار روز مسابقات چهار پروژه عملی را از صبح تا عصر انجام دادند.

حسنلو با بیان اینکه پس از سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کلاس‌های آمادگی آغاز شد، گفت: در طول سه ماه گذشته به طور جدی تمرینات خود را آغاز کردیم.

همچنین جواد یاری‌فرد مدال‌آور نقره رشته مکاترونیک با اشاره به اینکه در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت با تلاش‌های شبانه‌روزی اینجانب و هم تیمی خود اکبر حسنلو رتبه دوم را کسب کردیم، متذکر شد: پروژه‌های مسابقات نسبت به سال‌های گذشته مشکل‌تر در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته تمرینات خود را برای حضور در این مسابقات آغاز کردیم، اذعان داشت: در این مسابقات مازندران رتبه نخست و مشهد نیز رتبه سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول