اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور:

گلستان قرآن در طبس راه‌اندازی می‌شود/ تبدیل طبس به پایگاه ملی قرآنی

معاون فرهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کشور گفت: مجموعه‌ای باعنوان گلستان قرآن در طبس احداث و راه‌اندازی می‌شود تا با تبدیل طبس به پایگاه ملی قرآنی، این شهرستان به الگویی برای کشور در زمینه‌های قرآنی تبدیل شود.

گلستان قرآن در طبس راه‌اندازی می‌شود/ تبدیل طبس به پایگاه ملی قرآنی

اکبر میرشکار که به شهرستان طبس سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، طبس را یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی کشور دانست و اظهار داشت: مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت امام مهدی(عج) طبس که وابسته به کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان است فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری برای خانواده‌های امداد و غیر امداد انجام می‌دهد که برای توسعه بیش از پیش این فعالیت‌ها در نظر است تا با انجام سرمایه‌گذاری ویژه، مجموعه‌ای باعنوان گلستان قرآن در طبس احداث شده و از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز تجهیز شود.

وی ادامه داد: کار راه‌اندازی این مجموعه تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود و هدف از آن آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی با استفاده از شیوه‌های نوین است.

معاون فرهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کشور افزود: می‌خواهیم با تبدیل طبس به پایگاه ملی قرآنی، این شهرستان را در این زمینه به عنوان الگویی برای کشور معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: یکی از مأ‌موریت‌های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طراحی و اجرای پیوست فرهنگی خدمات این کمیته به خانواده‌های مورد حمایت است که در این راستا تاکنون برای 10 خدمت مختلف کمیته امداد پیوست فرهنگی تهیه شده است که اجرای دو پیوست آن مربوط به اکرام و اشتغال طی شش ماهه دوم امسال آغاز می‌شود.

میرشکار تصریح کرد: مقدمه هر خدمتی که می‌خواهد به خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد ارائه شود، توانمندسازی فرهنگی است که در همین راستا طی سال‌جاری 100 کانون فرهنگی، 100 مرکز شبانه‌روزی و 20 اردوگاه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در سطح کشور میزبان بیش از 210 هزار نفر برای ارائه آموزش‌های مختلف فرهنگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این باتوجه به این‌که نیاز فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌های کشور متفاوت است، در سال‌جاری موضوع بومی‌سازی شیوه و محتوای آموزش‌ها نیز پیگیری شده است که برای این منظور نیاز فرهنگی خانواده‌های مورد حمایت از تمامی استان‌های کشور احصا و جمع‌بندی شده است و هم‌اکنون شیوه و محتوای آموزش‌ها براساس علاقه خانواده‌ها در حال بومی‌سازی است.

انتهای پیام/90001/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول