اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 3،3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 3 میلیارد و 300 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان این شهرستان خبر داد.

پرداخت 3،3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان در راستای نیل به اهداف عالیه این نهاد در بحث توانمندسازی مددجویان اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان و ایجاد زمینه خودکفایی در آنها یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران و سایر دستگاه‌های ذیربط این مهم به نحو مطلوبی در شهرستان ماهنشان اجرایی شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی اشاره کرد و گفـت: امدادگران ماهنشانی در راستای لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در بحث خلق حماسه اقتصادی فعالیت‌های چشمگیری را در شش ماهه نخست امسال انجام داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال 38 فقره وام خودکفایی از محل منابع امداد و منابع بانکی به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است، اذعان داشت: اعتبار صرف شده برای پرداخت این تعداد وام 3 میلیارد و 331 میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: وام‌های مذکور بر اساس مهارت‌هایی که مددجویان در رشته‌های شغلی مختلف داشتند، پرداخت شده است.

کمک 607 میلیون ریالی حامیان به ایتام ماهنشانی

کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور ارائه خدمات بهتر به ایتام زیر پوشش این نهاد طرح اکرام ایتام را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام در راستای بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و مشارکت مردم خیر شهرستان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است و در بسیاری از آیات قرآنی و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) بر اهمیت رسیدگی به امور ایتام تاکید شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه به نحوه اجرایی شدن طرح اکرام ایتام نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح حامیان و خیرین می‌توانند کفالت یک یا چند یتیم را قبول کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 167 یتیم زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، افزود: کفالت از این تعداد یتیم به عهده 615 حامی خیر است.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال حامیان همکار با کمیته امداد شهرستان ماهنشان 607 میلیون و 850 هزار ریال به ایتام ماهنشانی کمک کردند.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول