اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری دوره‌های مهارت برای 100 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مهارت فنی و حرفه‌ای برای 100 نفر انجام گرفته است.

برگزاری دوره‌های مهارت برای 100 مددجوی کمیته امداد آذربایجان غربی

مهدی سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در راستای توانمندسازی مددجویان و ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار برای آنان در جامعه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد کرده است.

وی در این راستا از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری دوره آموزشی «تراش سنگ‌های قیمتی» در استان از هفته‌های آینده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تاکنون آموزشگاهی در این زمینه در استان وجود نداشت، پس از هماهنگی‌ها و تعاملات لازم با مراکز مربوطه، مجوز فعالیت آموزشگاهی به این منظور فراهم شده است.

سهیلی با اشاره به اینکه در گذشته مربی ماهر برای این منظور در استان وجود نداشت، گفت: بر اساس تعاملات صورت گرفته با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، مربیان ماهری به این منظور تربیت شدند و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ظرف هفته‌های آینده شاهد برگزاری این دوره‌های آموزشی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هزینه آموزشی این دوره‌ها در فنی و حرفه‌ای رقمی معادل 3 میلیون تومان است، گفت: براساس تعاملات صورت گرفته این رقم به یک میلیون و 30 هزار تومان برای هر نفر از مددجویان کمیته امداد کاهش یافته است.

سهیلی با اشاره به اینکه سقف هزینه‌های سایر دوره‌های معمول آموزشی کمیته امداد برای هر نفر 700 هزار تومان است، گفت: البته هزینه این دوره آموزشی نیز به صورت بلاعوض برای آموزش مددجویان از سوی کمیته امداد استان تقبل می‌شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با توجه به زمینه گسترده کاری این رشته در جامعه، گفت: از آنجا که در حال حاضر تعداد نیروهای متخصص و ماهر در این زمینه در کشور و در استان بسیار محدود است، با آموزش این افراد زمینه کار تضمینی برای افراد فراهم می‌شود که با توجه به کشش بازار امکان توسعه سریع آن نیز دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش 100 نفر در قالب این دوره آموزشی در استان داریم که از هفته‌های آینده این امر به صورت دوره‌ای آغاز می‌شود.

سهیلی با اشاره به وجود معادن غنی از سنگ‌های قیمتی در استان، بر اهمیت وجود نیروهای آموزش دیده و ماهر بومی در این زمینه  تأکید کرد و گفت: این امر می‌تواند علاوه بر کمک به اشتغال تعداد بسیاری از مددجویان و توانمندسازی آنها، سبب رشد اقتصادی استان نیز شود.

انتهای پیام/61006 /ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول