اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

هزینه 26 میلیارد ریالی برای خدمات بهداشتی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از هزینه بیش از 26 میلیارد ریالی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماه گذشته سال جاری خبر داد.

هزینه 26 میلیارد ریالی برای خدمات بهداشتی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در جمع خبرنگاران این استان از هزینه بیش از 26 میلیارد ریالی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماه گذشته سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد با هدف خدمت‌رسانی و رفع مشکلات نیازمندان جهت توانمندسازی آنان تأسیس شده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

فرهادی با بیان این‌که تعداد 94 هزار نفر از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: این نهاد در راه کمک به نیازمندان خدمات متفاوتی از جمله خدمات حمایتی، عمرانی، درمانی، فرهنگی، اشتغال، حقوقی و سایر موارد ارائه می‌دهد.

وی از جمله خدمات بهداشتی ارائه شده به مددجویان را طرح کمک سبد غذایی به تغذیه کودکان زیر شش سال عنوان کرد و افزود: در این زمینه در هفت ماه گذشته سال جاری چهار میلیارد ریال جهت حمایت از یک هزار و 500 کودک زیر شش سال نیازمند در قالب هشت هزار سبد غذایی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد احداث 100 دستگاه سرویس بهداشتی با اعتبار 700 میلیون ریال را از دیگر خدمات بهداشتی این نهاد در خدمت به مددجویان عنوان کرد.

این مسئول طرح بیمه اجتماعی مددجویان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد جهت حمایت از مددجویان عنوان و بیان کرد: کمیته امداد در راستای توانمندی خانواده‌های تحت حمایت اقدام به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان کرده است.

فرهادی افراد مشمول بیمه اجتماعی را زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال و مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی عنوان و اظهار کرد: در این راستا مبلغ 17 میلیارد ریال جهت بیمه اجتماعی دو هزار و 405 خانوار با جمعیت هفت هزار و 351 نفر، به حساب تأمین اجتماعی واریز شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح بیمه اجتماعی علاوه بر کمک به خودکفایی و توانمندی مددجویان، سبب ارتقاء عزت نفس و پایداری طرح‌های اشتغال و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی بیماران می‌شود. 

وی با بیان این‌که تعداد 10 هزار و 608 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان، در شهرهای بالای 20 هزار نفر زندگی می‌کنند و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: در زمینه مطالبات مراکز طرف قرارداد، خسارات متفرقه و سایر موارد در هفت ماهه گذشته سال جاری بیش از دو میلیارد و 960 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سرفصل بیمه خدمات مکمل ویژه (فرانشیز بستری و سرپایی، ایاب و ذهاب، کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران نگهداری در منزل) بیش از یک میلیارد و 480 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد 486 بیمار صعب‌العلاج در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد 103 نفر دارای کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد می‌باشند و همچنین از تعداد 103 بیمار خاص تحت حمایت 46 نفر دارای کارت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد هستند.

فرهادی همچنین از اهدای 966 مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، 429 مورد هدیه به داماد و 15 مورد هزینه ازدواج مجدد به مددجویان تحت حمایت خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه ارائه این خدمات 10 میلیارد و 668 میلیون ریال هزینه شده است.

وی کمک معیشت پرداختی به مددجویان را 114 میلیارد و 948 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این مبلغ به 31 هزار و 870 نفر در هفت ماهه گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول