اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش قزوین خبر داد

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در بیش از یک هزار مدرسه قزوین

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یک هزار و 365 مدرسه در سطح این استان شرایط لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها دارند.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در بیش از یک هزار مدرسه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدرسه را خانه دوم دانش‌آموزان نامیده‌اند، بنابر این اگر دانش‌آموزان در دوران تحصیل خود در مدرسه برای برقراری ارتباط با دیگران و مسئولیت‌پذیری برای انجام کارها آموزش ببینند در آینده‌ای نه چندان دور وظایف محوله در اجتماع را به خوبی انجام می‌دهند.

یکی از راهکارهایی که موجب می‌شود دانش‌آموزان برای این مهم آموزش ببینند، عضویت در شوراهای دانش‌آموزی است که هر ساله در مدارس برگزار می‌شود.

اعضای شورای دانش‌آموزی با برگزاری انتخابات، انتخاب می‌شوند و هدف از آن نیز همکاری فعال و مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی، اعتقادی، علمی، فرهنگی و پرورشی است.

مدارس استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیستند و هر ساله با برگزاری انتخابات اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس استان مشخص می‌شوند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تاکنون انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 15 دوره برگزار شده است.

کاظم زمانی افزود: در نخستین سال‌های اجرای این طرح، انتخابات شوراها فقط در دبیرستان‌ها برگزار می‌شد اما در حال حاضر در تمام مدارس این انتخابات برگزار می‌‌شود.

وی اضافه کرد: ‌151 هزار و 700 دانش‌آموز در سطح استان قزوین می‌توانند در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت کنند که از این تعداد هشت هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: زیرمجموعه این شوراها نیز کمیته‌های مختلفی شکل می‌گیرد که در مجموع 9 هزار و 921 نفر در این انجمن‌ها و کمیته‌ها فعالیت می‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه کمیته‌ها بر اساس نیازهای مدارس متفاوت است، بیان کرد: در مجموعه 26 کمیته و انجمن می‌توانند فعالیت داشته باشند که کمیته‌های اقامه نماز، مناسبت‌‌ها، پژوهشی، کمک به مسئولان مدرسه و انجمن علمی از جمله آنهاست.

این مسئول تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی 23 هزار نفر کاندید شدند که پس از برگزاری انتخابات فقط هشت هزار نفر از آن‌ها به عضویت اصلی شوراهای دانش‌آموزی در می‌آیند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: شوراهای دانش‌آموزی وظایف مشخصی دارند که بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی آنها را انجام می‌دهند.

زمانی تصریح کرد: تقویت روحیه تعاون و همکاری، مشارکت همه‌جانبه، تقویت خودباوری، ارتقا مهارت‌های زندگی، تکریم شخصیت، تقویت تفکر خلاق، افزایش توان تصمیم‌گیری، تمرین مسئولیت‌پذیری، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی و کسب مهارت‌های اجتماعی از جمله اهداف شوراهای دانش‌آموزی استان محسوب می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: فعالیت در شوراهای دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان است تا مسئولیت‌پذیری را امتحان کنند و در آینده افراد مفیدی برای کشور باشند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: از سوی دیگر حضور و مشارکت دانش‌آموزان در این عرصه‌ها می‌تواند به مدیران و معلمان در انجام کارهای مدارس کمک کند.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول