اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پروش مازندران خبر داد

مشارکت 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی در انتخابات شورای دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی خبر داد.

مشارکت 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی در انتخابات شورای دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، محمدعلی امیری پیش‌ازظهر امروز در مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی در دبیرستان سید رضا بصیری شهرستان ساری با بیان اینکه دموکراسی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی بر زندگی زیر پرچم ولایت تاکید می‌کند، گفت: مردم ولایت‌مدار کشور ما با استمرار در ولایت‌پذیری زیر پرچم ولایت زندگی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی که با مشارکت دانش‌آموزان اجرا می‌شود در سایه ولایت‌پذیری تعریف می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با مشارکت حداکثری مردم اداره می‌شود، گفت: دانش‌آموزان با مشارکت خود در انتخابات شورای دانش‌آموزی حماسه‌ دیگری را رقم می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری اسلامی در ایران اسلامی در جریان است، افزود: مشارکت مردم در امور انتخابات، مبتنی بر اراده آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در کشور در حال برگزاری است، ادامه داد: حدود 12 میلیون دانش‌آموز در حال برگزاری انتخابات دانش‌آموزی هستند.

امیری از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی خبر داد و بیان داشت: این انتخابات در تمام مدارس شهرهای مازندران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: 55 هزار دانش‌آموز در سال گذشته کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس شدند.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته 23 هزار کاندیدای شورای دانش‌آموزی با رای دانش‌آموزان انتخاب شدند و فعالیت چشمگیری به نمایش گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی استان مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیان داشت: از شوراهای گذشته در مازندران شش شورای برتر انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از شوراهای برتر استان را دبیرستان مرحوم بصیری شهرستان ساری عنوان کرد و ابراز داشت: شوراهای دانش‌آموزی بستری مناسب برای فعالیت دانش‌آموزان در امر اداره مدارس است.

امیری تاکید کرد: شوراهای دانش‌آموزی مدارس باید در امر اداره مدارس با مربیان تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی با فعالیت آینده‌ای موفق را برای خود آماده می‌کنند، ادامه داد: منتخبان شوراهای دانش‌آموزی در ادامه‌ زندگی در جامعه فعالیت چشمگیری به نمایش بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ایجاد کمیته‌های چهارده‌گانه شورای دانش‌آموزی، متذکر شد: مسئولیت شوراهای دانش‌آموزی در این کمیته‌ها مشخص شده است و هر شورا بر حسب وظیفه خود در آن زمینه فعالیت می‌کند.

امیری با اشاره به پرسش رئیس جمهور ایران در ابتدای آغاز سال تحصیلی از دانش‌آموزان سراسر کشور، اذعان داشت: دانش‌آموزان مازندرانی پاسخ سئوال رئیس جمهور ایران را در نامه‌ای بدهند.

انتهای پیام/86003/ن30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول