اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک:

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی زمینه‌ساز مشارکت اجتماعی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را تمرینی برای مشارکت و زمینه‌ساز آموزش‌های عملی سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی زمینه‌ساز مشارکت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی صبح امروز در مراسم شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شهر آبیک که در دبیرستان دخترانه زهره ‌بنیانیان این شهر برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس این است که بسترهای لازم برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان فراهم شود.

وی افزود: با برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، مهارت و توانایی دانش‌آموزان منتخب شورای مدارس به دیگران نشان داده می‌شود و در تمام فعالیت‌های پرورشی و برگزاری مراسم مختلف در مدارس نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ دانش‌آموزی نمی‌توانست اظهار وجود کند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نعمت به دانش‌آموزان داده شد که بتوانند در زمینه‌ها و برنامه‌های مختلف مدارس حضوری پررنگ داشته باشند.

نوروزی از دانش‌آموزان درخواست کرد که به نامزد شایسته، خوش‌برخورد، توانمند، فعال و باهوش رای دهند تا بتوانند مدرسه را به پویایی بیشتر و بهتر برسانند.

این مسئول شور و نشاط و نیز فعالیت‌های اجتماعی را لازمه تعلیم و تربیت ذکر کرد و افزود: گرچه فعالیت‌های جمعی جزو فعالیت‌های محوری است و رسمی نیست اما لازمه فعالیت‌های رسمی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان منتخب شوراهای دانش‌آموزی باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرده و در همه امور مدارس مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

نوروزی تصریح کرد: با مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در امور و فعالیت‌های مدارس در طول سال تحصیلی بازتاب و نتیجه مطلوبی بر جای گذاشته می‌شود که هم به نفع دانش‌آموزان و هم به نفع معلمان است.

این مسئول با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: جشن ولایت و غدیر آنقدر که در آسمان‌ها و در نزد ملائکه مشهور و مورد توجه است که در بین زمینیان مشهور نیست و کمتر به آن توجه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک عنوان کرد: اگر فلسفه غدیر و ولایت امام علی (ع) از سوی مردم آن زمان پذیرفته می‌شد دنیا گلستان می‌شد و همه می‌توانستند به مدینه فاضله دست یابند.

نوروزی ادامه داد: اگر عظمت و ارزش غدیر درک می‌شد امروز جوامع اسلامی به انحراف کشیده نمی‌شدند و شاهد حوادث ناگوار در این جوامع نبودیم.

انتهای پیام/77006/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول