اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

شرکت 140 هزار دانش‎آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی خراسان‎جنوبی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور 140 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی برگزار شد.

شرکت 140 هزار دانش‎آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند علیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در مراسم نمادین شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که در هنرستان کوثر برگزار شد، اظهار داشت: شانزدهمین دوره انتخابات دانش‎آموزی امسال با حضور 11 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور برگزار می‌شود و همه دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته یک‌هزار و 342 آموزشگاه برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی انتخاب شدند، ادامه داد: امسال نیز این انتخابات در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیر 50 نفر است برگزار نمی‌شود.

کاندیدای23 هزار نفر در خراسان جنوبی برای شوراهای دانش‌آموزی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی با حضور 140 هزار نفر دانش‌آموز در خراسان جنوبی برگزار شده است.

موسوی‌نژاد با بیان این‌که از بین این دانش‌آموزان 23 هزار نفر برای شوراهای دانش‌آموزی، خود را کاندیدا کرده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته 10 هزار و 631 نفر در این انتخابات رای آوردند.

وی یادآور شد: تعداد 105 هزار تعرفه رای در مدارس مشمول برگزاری انتخابات توزیع شده است.

شوراهای دانش‌آموزی، نخستین باب برای ورود به اجتماع

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که نخستین باب برای ورود به اجتماع است، اذعان داشت: شوراهای دانش‌آموزی به این معنا است که دانش‌آموزان باید وارد عرصه اجتماع شوند وعلاوه بر درس و مدرسه بتوانند امور اجتماعی خود را نیز انجام دهند.

موسوی‌نژاد همچنین به کمیته‌های متعدد شوراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: وجود کمیته‌های متعدد به این معنا است که حضور و شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مدرسه باید جدی باشد بنابراین باید مدیران به دانش‌آموزان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

برگزاری انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی در کشور

وی متذکر شد: امسال انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی نیز در کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: از استان خراسان جنوبی یک نفر دانش‌آموز دختر و یک نفر دانش‌آموز پسر به عضویت این شورا در می‌آیند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش بر محور مدرسه و دانش‌آموز است و تمام حرکت‌ها نیز در این راستا است.

انتهای پیام/69022/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول