اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک خبر داد

رقابت 7 هزار کاندیدا در انتخابات دانش‌آموزی بستک

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک از رقابت تعداد هفت هزار دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی 114 آموزشگاه این شهرستان خبر داد.

رقابت 7 هزار کاندیدا در انتخابات دانش‌آموزی بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، سید ابوالفضل سجادی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی اظهار داشت: اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت شوراهای داﻧﺶ‌آﻣﻮزی، همزمان در تمامی واحدهای آﻣﻮزﺷﯽ و ﭘﺮورﺷﯽ دوره‌های ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﺑﺘﺪاﯾﯽ، ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ اول و دوم شهرستان ﺑﺮﮔﺰار شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به ﻣﻘﺪﻣﺎت ﺑﺮﮔﺰاری این اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت در ﻣﺪارس شهرستان و داﻧﺶ‌آﻣﻮزان داوﻃﻠﺐ عضویت در شوراها، افزود: مراسم نمادین این اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ ﭘﯿﺎم سرپرست وزارت آموزش و پرورش و ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺴﺌﻮﻻن شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﭘﺎﯾﻪ ﺳﻮم اﺑﺘﺪایی و ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﺮکت در رأی‌ﮔﯿﺮی و اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت، می‌ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮای عضویت در ﺷﻮرا داوﻃﻠﺐ ﺷﻮﻧﺪ، اضافه کرد: 114 آﻣﻮزﺷﮕﺎه تابعه این مدیریت و نزدیک به هفت هزار دانش‌آموز در شانزدهمین دوره اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت شوراهای داﻧﺶ‌آﻣﻮزی ﺑﺎ هم ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ خواهند پرداخت.

سجادی ﺗﺮﮐﯿﺐ اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای داﻧﺶ‌آﻣﻮزی در ﻣﺪارس اﺑﺘﺪاﯾﯽ (دوره اول) را ﺑﺮﺣﺴﺐ ﺗﻌﺪاد داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﭘﺎﯾﻪ ﺳﻮم، از 101 ﻧﻔﺮ داﻧﺶ‌آﻣﻮز پنج ﻧﻔﺮ ﻋﻀﻮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل، از 101 ﻧﻔﺮ ﺗﺎ 150 ﻧﻔﺮ داﻧﺶ‌آﻣﻮز هفت ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل و از 151 ﺑﻪ ﺑﺎﻻ 9 ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل، اﻋﻼم ﮐﺮد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک در ادامه یادآور شد: ﺗﺮﮐﯿﺐ اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای داﻧﺶ‌آﻣﻮزی در ﻣﺪارس ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ (دوره اول و دوم) ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﺗﻌﺪاد ﮐﻞ داﻧﺶ‌آﻣﻮزان آن واﺣﺪ آﻣﻮزﺷﯽ خواهد ﺑﻮد ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ای ﮐﻪ ﺗﺎ 250 ﻧﻔﺮ داﻧﺶ‌آﻣﻮز پنج ﻧﻔﺮ ﻋﻀﻮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل، از 250 ﺗﺎ 350 ﻧﻔﺮ داﻧﺶ‌آﻣﻮز هفت ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل، از 350 ﺗﺎ 550 ﻧﻔﺮ 9 نفر اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل و از 550 ﻧﻔﺮ به ﺑﺎﻻ 11 ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ و دو ﻧﻔﺮ ﻋﻠﯽ‌اﻟﺒﺪل خواهد ﺑﻮد.

سجادی با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای دانش‌آموزی، آن را یکی از پنج رکن اصلی مدارس در کنار مدیران، شورای معلمان، شورای مالی و انجمن‌های اولیا و مربیان برشمرد.

وی هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های گروهی و اجتماعی، تصمیم‌گیری در فعالیت‌ها و برنامه‌ها و ورود در برنامه‌های مجلس دانش‌آموزی عنوان کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک در پایان این مراسم که در دبستان دکتر شریعتی برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این انتخابات موجب نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در بین نسل‌های آینده و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به اجتماع و تصمیم‌گیری‌های بزرگ در آینده می‌شود، گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این انتخابات ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیا مدرسه است.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول