اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مراسم نمادین شانزدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سنندج برگزار شد

همزمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان و مسئولان استانی مراسم نمادین شانزدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهر سنندج برگزار شد.

مراسم نمادین شانزدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور دانش‌آموزان مدرسه نمونه دولتی شهید نامدار مرادی شهر سنندج برگزار شد، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به نقش انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و جایگاه آن در بین مردم اظهار کرد: بدون شک انجام کارها با مشورت کردن در تحقق رسیدن به اهداف زندگی بسیار موثر است.

محمدعطا رحمانی‌آبیدر مدرسه و مکان‌های آموزشی را بهترین جا برای حفظ و رشد در ساختار جامعه عنوان کرد و افزود: مدرسه جایی برای آموزش، تمرین و آماده سازی در روزهای آینده که به عنوان پدر و مادر مدیریت جامعه را بر عهده خواهیم گرفت، است.

وی  ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه، کسب مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی و پرورشی ، اقتصادی و اجتماعی، توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری این انتخابات ذکر کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و شوراها استانداری کردستان تصریح کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که آموزش و پرورش در سال‌های گذشته انجام داده است برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و مشارکت دانش‌آموزان در این صحنه سیاسی است.

رحمانی‌آبیدر در ادامه یکی از اهداف بزرگ انتخابات در سطح مدارس و انتخاب شوراهای دانش‌آموزی را انتخاب دانش‌آموزان از بطن جامعه و آماده کردن آنها برای حضور در جامعه و عهده گرفتن مسئولیت‌ها و مدیریت‌های جامعه است.

این مراسم با حضور و مشارکت دانش‌آموزان برگزار شد و خودشان مدیریت برگزاری این انتخابات را نیز بر عهده داشتند.

یکی از کاندیداهای شوراهای دانش‌آموزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: شورا یکی از جنبه‌های مشارکت است که معمولا با واژه مشورت معنا پیدا می‌کند و مشورت نیز به معنی به دست آوردن و کسب آرا و نظر اکثریت است.

صدف ایوبی دانش‌آموز سال سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی شهید نامدار مرادی با اشاره به اهمیت شورا در کشور و در سطح مدارس برای مشورت کردن بیان کرد: شورا مفهومی قرآنی و روایی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

وی از شورا به عنوان مهم‌ترین نهاد مشورتی نام برد و تصریح کرد: شورا و مشارکت نشاندهنده بنیادهای زندگی اجتماعی مبتنی بر همکاری و همفکری است.

به گفته این دانش‌آموز نوجوان حضور امروز دانش‌آموزان در صحنه های سیاسی به تاسی از بزرگ مردانی و شیر زنان دلاوری است که سال‌های زیادی به دفاع از میهن اسلامی از خاک وطن پاسداری و حفاظت کردند.

انتهای پیام/79005/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول