اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مردم‌سالاری دینی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نشان دهنده دموکراسی و مردم سالاری دینی است و ما هر ساله انتخابات در کشور داریم.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی پیش از ظهر امروز در آغاز انتخابات شوراهای دنش‌آموزی با اشاره به اینکه‌ اکنون شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: 11 میلیون دانش‌آموز در کشور در این امر شرکت می‌کنند و 665 هزار نفر از داوطلبان انتخاب می‌شوند.

وی ابراز داشت: در استان کرمان نیز ‌حدود 6 هزار واحد آموزشی صندوق رأی وجود دارد و این انتخابات با هدف مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برگزار می‌شود.

مختارآبادی تصریح کرد: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و تقویت مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان و کسب مهارت‌های اجتماعی و سیاسی توسط آنها از دیگر اهداف این شوراها است.

وی گفت: این انتخابات نشان دهنده دموکراسی و مردم سالاری دینی است و ما هر ساله انتخابات در کشور داریم.

مختارآبادیی افزود: ما طی سال هم برای اعضای شوراها برنامه‌ها و همایش‌هایی داریم و بعد بر اساس اعلام مرکز، افرادی را برای کشور معرفی می‌کنیم.

به گزارش فارس در این مراسم دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه نمونه دولتی شهید احمدی‌روشن به پای صندوق‌های رأی رفته و به هشت نفر کاندیدای مدرسه خود رأی دادند.

بهادر یکی از کاندیداهای انتخابات شورای دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: هدف من از شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی بالا بردن سطح آموزشی مدرسه‌مان است.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه ما در مدرسه نمونه دولتی درس می‌خوانیم، باید سطح مدرسه ما از مدرسه عادی بالاتر باشد تا بتوانیم بهتر به برنامه و اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

فرشادی یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات شورای دانش‌آموزی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابراز داشت: مدیران مدرسه به طرح‌ها و نظرات اعضای شورای دانش‌آموزی توجهی ندارند.

به گزارش فارس در هر مدرسه پنج عضو اصلی و دو عضو علل‌البدل در انتخابات شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

 

.....................................

گزارش از محبوبه سعیدی

عکس از محسن رجب‌پور

.....................................

 انتهای پیام/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول