اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد

تشکیل 3 هزار و 878 شورای دانش‌آموزی در‌ کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال گذشته موفق به تشکیل 3 هزار و 878 شورای دانش‌آموزی در‌ مدارس استان کرمان شده‌ایم.

تشکیل 3 هزار و 878 شورای دانش‌آموزی در‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی پیش از ظهر امروز در ‌شانزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن کرمان اظهار داشت: در آموزش و پرورش بسیاری از کارها هدفمند برنامه‌ریزی شده‌اند و قصد ما این است که از تمام ظرفیت مدرسه استفاده شود.

وی بیان کرد: ما اولیا‌ را رقیب خود نمی‌دانیم، بلکه همراه ما در کارهای فرهنگی و آموزشی هستند ‌و بر عملکرد مالی مدرسه به صورت مستقیم نظارت دارند. ‌

شیخ‌بهایی عنوان کرد: یکی از ارکان مهم مدرسه که خیلی‌ها آن را باور نکرده و جدی نگرفته‌اند دانش‌آموزان و شورای دانش‌آموزی به عنوان زیر‌بنای مجلس دانش‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ابراز داشت: ما برای شورای دانش‌آموزان خط و مرز تعیین کرده‌ایم و در بسیاری از امور آنها با مدرسه همکاری دارند و طرح و پیشنهاد می‌دهند، اما در کلاس درس با دیگر دانش‌آموزان هیچ فرقی ندارند.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه دموکراسی که غربی‌ها تبلیغ می‌کنند و از آن دم می‌زنند در مدارس ما جریان دارد، بیان داشت: در استان کرمان حدود 6 هزار آموزشگاه و 520 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته موفق به تشکیل 3 هزار و 878 شورای دانش‌آموزی در سطح مدارس استان کرمان شدیم، گفت:‌ سال گذشته 49 هزار و 699 نفر در سطح استان کرمان داوطلب شورای دانش‌آموزی داشته‌ایم و در این انتخابات 4 هزار و 425 رأی از دانش‌آموزان سراسر استان اخذ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در حال حاضر 24 هزار و 315 نفر عضو شورای دانش‌آموزی ‌استان کرمان هستند و چهار نفر در مجلس دانش‌آموزی کشور عضو هستند.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی به معنی فراهم کردن زمینه حضور همه جانبه دانش‌آموزان در عرصه‌های آموزش و پرورش و صحنه‌های جامعه برای آینده است.

انتهای پیام/‌80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول