اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

ولایت‌پذیری کلیدی‌ترین پیام واقعه غدیر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ولایت‌پذیری و تأسی از ائمه اطهار (ع) را کلیدی‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیام‌ واقعه غدیر بیان کرد.

ولایت‌پذیری کلیدی‌ترین پیام واقعه غدیر است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: خداوند با نزول آیه سه سوره مبارکه مائده که آیه اکمال دین است، به پیامبر (ص) وحی کرد تا پیام الهی را که جانشینی امام علی (ع) است را به گوش مردم برساند تا رسالتش به اتمام برسد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) پس از تجمع بیش از 120 هزار نفر در غدیر خم، ساعت‌ها خطبه ارزنده و بسیار مهم غدیر را در فرازهای متعدد برای مردم خواند و حاجیان را سه شبانه‌روز در غدیر خم حضور داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: همه حاجیانی که در غدیر خم بودند با امام علی (ع) بیعت کردند حتی زنان نیز برای بیعت کردن، تشتی قرار داده بودند که در یک طرف تشت، دستشان را داخل آب گذاشته بودند و طرف دیگر تشت، دست مبارک امام علی (ع) داخل تشت بود.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) متأسفانه وسوسه‌های شیطانی، پایین بودن تفکر و ضعف ایمان و نیز عدم تبلیغات گسترده از سوی حاضران واقعه غدیر به غایبان در سرزمین‌های مختلف، سبب شد عده‌ای بیعت خود را با امیرالمؤمنین (ع) بشکنند حتی نخستین کسانی که به امام علی (ع) در روز غدیر تبریک گفته بودند، جایگاه این امام همام را غصب کردند.

خطبه غدیر در جامعه مغفول مانده است

این مسئول با بیان اینکه خطبه غدیر در جامعه مغفول، گمنام و مظلوم مانده است، تصریح کرد: از خطبه غدیر بیشتر جمله (من کنت مولاه فهذا علی مولاه) را پذیرفته‌ایم و از بسیاری از فرازهای خطبه غدیر غفلت کرده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: متأسفانه اهل تسنن و برخی کج‌فهم‌ها و کج‌فکرها کلمه مولا را در جمله مذکور به معنای دوست گرفته‌اند که باید گفت هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند از سوی پروردگار عالم آیه نازل شود و پیامبر اکرم (ص) بیش از 120 هزار نفر جمعیت را در هوای گرم و شنزار نگه دارد و سپس بگوید فقط علی را دوست دارم و یا علی دوست من است چراکه در تفسیر این خطبه همین بس که منظور از مولا، ولایت و جانشینی امام علی (ع) پس از خاتم‌الانبیاء (ص) است.

حسینی اضافه کرد: پس از واقعه غدیر خم، شخصی به نام نعمان در مسجد نزد پیامبر (ص) آمد و گستاخانه گفت: ای رسول خدا، شما گفتید خداپرست شوید، شدیم، گفتید نماز بخوانید، خواندیم و گفتید برنامه‌های اسلام را بپذیرید، پذیرفتیم؛ این چه مقوله‌ای بود که پسرعمویت را بر گرده ما نشاندی، آیا این گفته خدا است یا گفته شما است که پیامبر (ص) فرمود: این گفته خدا است.

این مسئول ادامه داد: نعمان در این زمان برافروخته شد و گفت: اگر گفته خدا است که علی ولی شما است پس از آسمان یک سنگ بر فرق سر من ببارد تا ولایت علی (ع) را نبینم که زمانی که از مسجد بیرون آمد فریادی بلند شد و متوجه شدند سنگی از آسمان بر سرش خورده و نزدیک مرکبش به زمین افتاده و هلاک شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: گرچه مراجع عظام تقلید در زمینه تبیین خطبه غدیر در جامعه تلاش‌های ارزنده و اقدامات خوبی انجام داده‌اند ولی علاوه بر حوزه‌های علمیه، مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و روحانیون که باید در احیای خطبه غدیر بکوشند، مردم به ویژه جوانان هم باید پذیرش این خطبه را داشته باشند و به نوعی از علما و مسئولان مربوطه این موضوع را مطالبه کنند.

حسینی با اشاره به جایگاه والای امام علی (ع) و تفاوت ایشان با انبیای الهی توضیح داد: امام علی (ع) از جایگاه ویژه، ارزشمند و والایی در نزد خدای متعال برخوردار است و از همه انبیای الهی برتر هستند چراکه حضرت عیسی (ع) از مادری همچون با روح قدسی به دنیا آمد و اجازه ندادند در بیت‌المقدس متولد شود ولی  دیوار خانه کعبه شکافته می‌شود و مادر امام علی (ع) فرزندش را به دنیا می‌آورد و به مدت سه روز از نعمت‌ها و میوه‌های الهی بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: امام علی (ع) از حضرت موسی جایگاه والاتری دارد چراکه این پیامبر در دامان فرعون و ظلم بزرگ شد ولی امام علی (ع) در دامان پیامبر اسلام (ص) پرورش یافت؛ این در حالی است که حضرت ابراهیم (ع) نیز برای اینکه قلبش مطمئن شود از خدا کمک خواست ولی امام علی (ع) ایمان و یقینی راسخ به باری تعالی داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به نقش ولایت و ولایت‌مداری در جامعه اسلامی اضافه کرد: دین، ایمان، زندگی، گفتار، کردار و رفتار انسان با ولایت معنا و مفهوم می‌یابد.

حسینی عنوان کرد: پیروی از ولایت فقیه، پس از ائمه اطهار (ع) و در دوران غیبت امام زمان (عج) به ولی فقیه سپرده شده گرچه ولی فقیه معصوم نیست ولی چون طبق سنت، گفتار و اعمال ائمه اطهار (ع) رفتار و عمل می‌کند به عنوان پیشوا و ولی امر مسلمین مطرح است.

این مسئول اضافه کرد: باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم که منصفانه باید گفت پس از رحلت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب جا پای ایشان گذاشت و طبق آرمان‌ها، حرکات، سکنات و شیوه امام حرکت و عمل کرد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول