اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

غدیر خم روز پدید آمدن ارزش‌ها در پناه دین است

استاندار اصفهان گفت:‌ غدیر خم روز بنیانگذاری وحدت و پدید آمدن ارزش‌ها در پناه دین است.

غدیر خم روز پدید آمدن ارزش‌ها در پناه دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور امشب در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم در سالن شیخ بهایی محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در جمع مشتاقان امیرالمؤمنین(ع) برگزار شده بود، اظهار کرد: از همه مسئولان برگزارکننده چنین جشن بزرگی در عیدالاکبر شیعیان و مسلمانان عید سعید غدیرخم کمال تشکر را دارم.

وی بیان داشت:‌ ما در خطبه غدیر نکته‌های نابی را می‌بینیم که در هیچ کجای دیگری نمی‌بینیم، از جمله این نکات که مبنای روز غدیر است، از جانب خدا بودن رسالت نبوی در این روز است و اینکه اطاعت از امامت در کنار اطاعت از رسول خدا و اطاعت از خدا محسوب شده است.

زرگرپور در ادامه با ذکر کردن منابع مختلف از اهل سنت و تشیع در باب اهمیت غدیرخم و متوازن بودن روایات در این زمینه گفت: عید غدیرخم روز بنیانگذاری وحدت و پدید آمدن ارزش‌ها در پناه دین است.

استاندار اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب قریب به این مضموم که: ماجرای غدیر تنها تعیین یک جانشین برای پیغمبر نبود. بلکه غدیر دو جنبه دارد یکی تعیین جانشین صالح بر جامعه و ادامه حکومت حاکمان صالح بر مردم و دیگری توجه عموم مردم به امامت است.

وی ابراز داشت: امروز که جهان اسلام شاهد وحشی‌گری‌ها و جنایات گروه‌های منحرف سلفی و تکفیری در جهان است توجه و پرداختن به چنین مواردی چون غدیرخم و برپایی جشن‌ها و اعیاد مهم اسلامی می‌تواند نجات‌بخش باشد.

زرگرپور تصریح کرد: غدیر بر مبنای اصول اسلام به وجود آمده و در هر زمان و مکان کاربردی‌ترین استفاده از اسلام را نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: در دولت تدبیر و امید کارگروه عفاف و حجاب در استانداری برنامه‌های جدیدی را در دست اجرا دارد و بنده به طور دقیق و حساس پیگیر امور این کارگروه و مصوبات آن هستم و از همه دستگاه‌ها و ادارات و همچنین کارشناسان مذهبی و دینی استان انتظار کمک و یاری برای تحقق هرچه بهتر ارزش مهم عفاف و حجاب در جامعه را دارم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جامعه امروز باید سبک زندگی خود را با سبک زندگی اسلامی هماهنگ کند، اظهار داشت: غدیر خواسته یا ناخواسته بر جامعه اسلامی تأثیرگذار است و پرداختن به تفکر ولایی ارزش‌هایی دارد که مشکلات جامعه را می‌تواند برطرف کند.

انتهای پیام/63001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول