اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی:

واقعه غدیر تکلیف ولایت امری را بر همه مردم جهان مشخص کرد

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی گفت: پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیرخم تکلیف ولایت امری را بر همه مردم جهان مشخص کرد.

واقعه غدیر تکلیف ولایت امری را بر همه مردم جهان مشخص کرد

حجت‌الاسلام حسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به واقعه غدیر در آخرین سفر حج نبی اکرم (ص) بیان داشت: این رویداد تاریخی سرچشمه در وحی الهی دارد و در این واقعه خداوند دین را بر جهانیان تکمیل کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از دریافت وحی از سوی خداوند، ولایت امیرالمومنین (ع) را به مسلمین اعلام کرد و فرزندان ایشان یکی پس از دیگری برای جانشینی پیامبر (ص) از سوی خداوند برای به دست گرفتن ولایت جامعه انتخاب شدند.

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی رمز ماندگاری واقعه غدیر را ولایت فرزندان حضرت امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) بر جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه نباید هیچ جامعه‌ای بدون ولایت باقی بماند، حضرت مهدی (عج) که اکنون از نظرها پنهان است به عنوان آخرین منجی وامدار ولایت غدیر است.

وی به شجره طیبه‌ای که خداوند در قرآن از آن یاد کرده است، اشاره و ابراز داشت: شجره طیبه که در قرآن از آن به نیکی یاد شده است همان ولایت است که در سینه فرزندان حضرت علی (ع) قرار دارد.

ذاکری به تعریف اکمال دین در این روز پرداخت و گفت: با رویداد واقعه غدیرخم و تکمیل شدن دین، بستر ماندگاری این واقعه از آن زمان تا کنون فراهم شد.

وی افزود: پس از واقعه غدیر و رحلت پیامبر گرامی اسلام انحرافی در اسلام ایجاد شد که علل و ریشه‌های آن به وضوح در کتب کلامی مورد بحث قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجمع فضلا و مدرسین قمی ادامه داد: منطق و استدلال شیعه در زمینه ولایت مشخص است و شیعه در این زمینه اعتقاد دارد که منصب ولایت امری پس از پیامبر گرامی اسلام باید دست شخصی معصوم باشد که تشخیص معصوم از دایره تشخیص انسان خارج بوده و کاری الهی است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند تکلیف ولایت امری را در روز واقعه غدیر خم مشخص کرد، گفت: هر مسلمانی که به ولایت معتقد نباشد دین او به اکمال نرسیده است.

ذاکری اضافه کرد: شیعیان معتقدند که پیامبر گرامی اسلام (ص) پیش از رحلت، جانشین خود را مشخص و جامعه را به حال خود رها نکرده بود که اشخاص گوناگون بخواهند در این راستا تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/78005/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول