اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

غدیرخم تضمین‌کننده دین اسلام است

امام جمعه اسلام‌آبادغرب اظهار داشت: با واقعه غدیرخم بنای حکومت اسلام تضمین و نعمت‌های الهی کامل شد.

غدیرخم تضمین‌کننده دین اسلام است

حجت‌الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با واقعه غدیرخم بنای حکومت اسلام تضمین شد و در این واقعه نعمت‌ها کامل و دین اسلام تکمیل شد.

وی افزود: امام علی (ع) در راه اسلام درخشان‌ترین سوابق و ممتازترین ویژگی‌ها را در بین اصحاب و یاران پیامبر (ص) داشت و همین امر موجب شد خداوند در شاخص‌ترین مکان و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ظاهرترین وجه دستور به ولایت رسیدن امام علی (ع) را ارسال کنند.

ابطحی با اشاره به رنج و مشقتی که پیامبر (ص) در طی 23 سال برای انجام رسالت خود کشیدند، خاطر نشان کرد: ایشان همیشه نگران آینده اسلام بودند، چون اسلام صراط مستقیم را در پیش پای مومنان و بشر قرار می‌دهد.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: جانشین پیامبر باید کسی باشد که شایستگی ولایت را داشته و مورد تایید خداوند قرار گرفته باشد.

وی افزود: خداوند با توجه به رشادت‌ها، جانبازی‌ها و فداکاری‌هایی که امام علی (ع) در راه اسلام داشتند، هیچ فردی را شایسته‌تر از ایشان بعد از پیامبر اکرم (ص) برای به‌عهده گرفتن خلافت و زمام‌داری اسلام نمی‌دانست.

ابطحی یادآور شد: در اصل واقعه غدیرخم بین شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد ولی علمای اهل سنت در کلمه مولا در حدیث غدیر، مولا را به‌معنای دوست و یار می‌دانند، اما مولا در شیعه، همان معنی سرپرست و ولی را می‌رساند.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب غدیرخم را درس شایسته‌سالاری امام علی (ع) دانست و افزود: شیعیان باید در محور غدیرخم ولایت‌مداری خود را ثابت کنند و تمام توان خود را برای تبلیغ و تدوین این واقعه بزرگ قرار دهند.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول