اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت تا قیام قیامت و تا حضور در محفل جانان و انس با خدای رحمان است.

حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی صبح امروز در حاشیه جشنواره تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سایه غدیر از دشمنان نباید ترسید و نباید هراسید، اظهار داشت: عید غدیر خم یک فرصت طلائی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام است.

وی تصریح کرد: در این فرصت از یک سو حقیقت غدیر و ولایت و امامت روشن می‌شود و از سوی دیگر عملکرد نظام‌های فاسد و قلدر بنی امیه و بنی عباس و دار و دسته و ایادی آنها که عامل بیشترین ظلم و عدوان و فساد و طغیان شدند و مسیر جامعه بشری و اسلامی را به فساد و تفرقه و جنایت آلوده کردند، آشکار می‌شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه غدیر روح و جان تاریخ است، ادامه داد:  غدیر فصل ممیز تاریخ اسلام از تاریخ جاهلی است، بر ماست که غدیر را بشناسیم و اهداف آن را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه غدیر مظهر وحدت و همدلی و عزت و کرامت انسانی انسان‌هاست، تاکید کرد: غدیر مشعل پر فروغ خیر و صلاح و سعادت است، غدیر رمز برادری و اخوت، برابری و عدالت، تقوا و فضیلت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: صورت ظاهری غدیر احیای شریعت و عمل به وظیفه و اخلاص در راه خداوند و پرهیز از تفرقه افکنی و آلودگی و انحراف است، غدیر بیانگر رابطه نورانی ثقل اصغر با ثقل اکبر و تبلور عینی مکتب و نشان دهنده راه حقیقت است.

دری‌ نجف‌آبادی افزود: غدیر یک حادثه نبود و نیست، بلکه یک تاریخ و یک مکتب و رمز جاودانگی دین و اسلام است.

انتهای پیام/87002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول