اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

اعطای 500 هزار وام ازدواج به زوج‌های متقاضی در کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال وام ازدواج به 500 هزار زوج‌ متقاضی در کشور پرداخت شده است.

اعطای 500 هزار وام ازدواج به زوج‌های متقاضی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مسعود امینی ظهر امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره پیوندهای آسمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون حدود یک میلیون و 263 هزار نفر برای دریافت وام ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: از این آمار 930 هزار زوج امسال برای دریافت این وام ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه 500 هزار زوج‌ متقاضی دریافت وام ازدواج توانستند تا 13 مهر ماه امسال این وام را دریافت کنند، ابراز داشت: این وام در مراحل بعدی به زوج‌های دیگر نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مسئولان مربوطه با پیگیری‌هایی در مجلس شورای اسلامی در صدد هستند تا یک ردیف اعتبار مشخص، دقیق و مختص برای پرداخت وام ازدواج به زوج‌های متقاضی این وام تعریف کنند تا این وام به موقع به دست این زوج‌ها برسد.

امینی با اشاره به اینکه اقدامات کارشناسی تحقق این برنامه صورت گرفته است، متذکر شد: اجرای این برنامه باید از وظایف دولت باشد تا شرایط ازدواج آسان‌تر برای جوانان فراهم شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند که بیش از 90 درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده است، بیان کرد: دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش به شدت صحت این اخبار را تکذیب می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ترویج ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را از جمله ‌مهم‌ترین برنامه‌های دفتر یاد شده عنوان و خاطرنشان کرد: این دفتر نخستین نهاد تخصصی در کشور است که به شدت ازدواج و تأسیس و تعالی خانواده را در جامعه پیگیری می‌کند.

یک درصد از ازدواج‌های دانشجویی منتهی به طلاق شده است

امینی با بیان اینکه 186 هزار ازدواج دانشجویی در کشور رخ داده است، عنوان کرد: این دفتر از این آمار بررسی‌های لازم را در بین 156 هزار زوج انجام داده و طبق نتیجه مشخص شده که کمتر از یک درصد از این نوع ازدواج‌ها منتهی به طلاق شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه در دفتر یاد شده در برخی بررسی‌ها متوجه شدند که ازدواج دانشجویی رخ داده منتهی به فوت یکی از این زوج‌ها شده به همین دلیل خانواده متلاشی شده است، بیان کرد: طبق مطالب بیان شده آمارهایی که به غلط در طلاق این نوع ازدواج داده می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: این دفتر با قاطعیت موضوع ازدواج دانشجویی را در دانشگاه‌ها پیگیری می‌کند تا این ازدواج‌ها در این مکان‌ها رونق بیشتری یابد.

امینی با اشاره به اینکه جشنواره ملی با موضوع ترویج فرهنگ ازدواج آسان برگزار می‌شود، ابراز داشت: با معرفی شش بخش در این جشنواره از رسانه‌های استانی و ملی در خبرگزاری‌ها، نشریات و صدا و سیما که در حوزه تبلیغ و ترویج ازدواج بیشترین فعالیت را کردند، تقدیر به عمل می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه سال‌های گذشته جشنواره ملی و استانی با موضوع ترویج فرهنگ ازدواج آسان با یکدیگر برگزار می‌شدند، عنوان کرد: سال گذشته برگزاری این دو جشنواره از یکدیگر تفکیک شده تا جشنواره فوق با کیفیت بهتری برگزار شود.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول