اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

ترویج ازدواج آسان مشکلات اخلاقی را حل می‌کند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ترویج ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط آن را مهمترین راه حل مشکلات اخلاقی جامعه عنوان کرد.

ترویج ازدواج آسان مشکلات اخلاقی را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز  در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اوجبات الهی بوده و وظیفه همه ما ترویج این مهم در راستای سالم سازی محیط اجتماع است.

وی با اشاره به بحث تهدیدات و آسیب‌های امروز دشمن در جامعه افزود: باید مباحث و راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر رصد شود و در این زمینه با اولویت‌بندی این راهکارها بتوانیم آن را در جامعه عملی  و نتایج آن را شاهد باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به در نظر گرفتن هشت اولویت برای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها، ابراز داشت: در این زمینه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خانواده به عنوان مهمترین اولویت جای دارد زیرا شخص، بیشترین اوقات خود را در خانواده می‌گذراند و در این زمینه نیاز است آسیب‌ها و تهدیدات روی خانواده شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه دومین اولویت در برنامه‌ریزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند گفت: در این زمینه نیز روحانیت نقش مهم و بی‌بدیلی را دارد و باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر تأثیرات بیشتری در بین اقشار مختلف داشته باشد.

ابوحمزه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کارخانجات، ادارات، شرکت‌ها و مراکز تولیدی و اصناف را دیگر اولویت‌های برنامه‌ریزی شده این ستاد برشمرد و تصریح کرد: در این راستا نیز باید ستاد امر به معروف شهرستانها طبق اولویت‌ها پیش بروند.

وی همچنین به اولویت بعدی این ستاد اشاره کرد و افزود: در این راستا هیئات مذهبی به عنوان آخرین اولویت برنامه‌ریزی شده این ستاد است که باید مشکلات مردم از طریق هیئات مذهبی نیز بررسی شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه بر تشکیل منظم جلسات احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها به صورت هر دو هفته یک بار تاکید کرد و عنوان داشت: ستاد استان نیز هر سه ماه یک بار با حضور در جلسات شهرستانی برنامه‌ها و راهکارهای ارائه شده در جلسات شهرستانی را رصد و بررسی می‌کند.

وی با اشاره به ماه‌های محرم و صفر به عنوان فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، عنوان کرد: در این زمینه بنا به بیان رهبری باید درس‌های عاشورا، اخلاق عاشورا و عبرت‌های عاشورا را در جامعه پیاده کنیم.

ابوحمزه یادآور شد: عبرت‌های عاشورا مهمترین موضوعی است که رهبری بر آن تاکید داشته و باید از این فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری بر سبک زندگی اظهار داشت: ایشان 35 موضوع مهم را در سبک زندگی بیان کردند که اگر این موارد به درستی در جامعه تبیین و به موضوعات آن پرداخته شود بسیاری از امر به معروف‌ها و نهی از منکرها در جامعه اجرایی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان  ابراز داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات اخلاقی در جامعه حل شود باید زمینه ازدواج آسان را فراهم کنیم که این مهم باعث سالم‌سازی جامعه با توجه به شرایط فعلی خواهد شد.

وی با اشاره به در ایام عید غدیر و هفته ولایت، گفت: این هفته فرصتی است برای تبیین ولایت فقیه در جامعه و بین مردم بوده چرا که امروز همه فشارهای دشمن روی ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی نظام است.

ابوحمزه تصریح کرد: 85 درصد از برخوردهای جامعه در امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت لسانی انجام شود و 15 درصد نیز توسط شورای تامین و به صورت قهری و از طریق قانون باشد.

وی گفت: این 15 درصد در مواردی مانند برخورد با مواد مخدر است که تذکر لسانی در این زمینه جواب نمی‌دهد و باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز در تبیین و ارتقای آگاهی مردم نقش مهمی در  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند که در این راستا نیاز است رسانه‌ها در این مقوله مهم بیشتر کار کنند.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول