اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

جشنواره ازدواج در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج در سنندج خبر داد و افزود: هدف از این کار الگوسازی برای ترویج ازدواج آسان است.

جشنواره ازدواج در سنندج برگزار می‌شود

مهران تیشه‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص عملکرد خود در دوران تصدی‌گری سمت مدیرکلی ورزش و جوانان کردستان اظهار کرد: کسب 7 میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور، تصاحب 76 طلا، 48 نقره و 86 برنز در رشته‌های مختلف در سطح ایران و همچنین کسب 7 مقام نخست، 3 عنوان نائب قهرمانی و 5 جایگاه سومی تیمی در مسابقات از جمله دستاوردهای ما بوده است.

وی با اشاره به دعوت 8 ورزشکار استان به اردوی تیم‌های ملی، 9 مورد حضور در رقابت‌های لیگ کشور، و شرکت 13 ورزشکار کردستانی در رقابت‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی را از جمله دیگر دستاوردهای ورزش استان ذکر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان عناوین کسب شده طی این مدت در مسابقات بین‌المللی را 4 نشان طلا و یک برنز عنوان کرد و افزود: در رقابت‌های جهانی نیز 2 طلا، یک نقره و 3 برنز را به دست آورد‌ه‌ایم.

تیشه‌گران در ادامه به بیان عملکرد مجموعه خود در حوزه امور جوانان پرداخت و گفت: طرح تأسیس هیئت‌های قرآنی و راه‌اندازی و تجهیز نمازخانه‌ها نیز در حال انجام است.

وی از برگزاری همایش ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: وظیفه ما این است که به عنوان دبیر شورا نسبت به ساماندهی دستگاه‌های مسئول در این حوزه اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان رسالت این سازمان در حوزه جوانان را به دو دسته ساماندهی امور جوانان با 13 برنامه و ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد ذکر کرد.

تیشه‌گران همچنین با یادآوری برگزاری 145 برنامه در هفته تربیت بدنی امسال از سوی این اداره‌کل به بررسی جمعیت آماری استان و اقدامات انجام شده برای جوانان آن پرداخت.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 530 هزار و 19 نفری کردستان اظهار کرد: 504 هزار و 39 نفر این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند که معادل 33 درصد کل جمعیت استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان 16.6 درصد از این رقم را بانوان و 16.3 درصد را آقایان اعلام کرد و افزود: طی 5 ماهه نخست امسال 7 هزار و 577 مورد ازدواج و یک‌هزار و 478 مورد طلاق در دفاتر این استان ثبت شده است.

تیشه‌گران با اشاره به اینکه در سال گذشته 54 هزار و 261 تقاضای وام ازدواج دریافت شده است گفت: از این تعداد 28 هزار و 450 مورد موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند و مابقی در نوبت انتظار هستند.

وی تصریح کرد: در سال 92 و تاکنون 17 هزار و 220 مورد تقاضای وام ازدواج وصول شده است که 6 هزار و 482 مورد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به دهه پیوند آسمانی در تاریخ 15 مهر ماه لغایت 15 آذر ماه اظهار کرد: در استان کردستان نیز به تبعیت از سراسر کشور در این دهه جشنواره‌ها و نمایشگا‌ه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

تیشه‌گران از برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج در تاریخ نهم آبان ماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج خبر داد و افزود: هدف از این کار الگوسازی برای ترویج ازدواج آسان، به موقع و آگاهانه و الگوگیری از زندگانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است.

انتهای پیام/79012/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول