اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

ازدواج الهی به طلاق ختم نمی‌شود/ نظام خانواده در اروپا بی‌پایه است

امام جمعه عنبرآباد گفت: ازدواج اگر الهى باشد راه به طلاق پیدا نمى‌کند و پیوند الهى و ملکوتى دائمى و همیشگى است.

ازدواج الهی به طلاق ختم نمی‌شود/ نظام خانواده در اروپا بی‌پایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه عنبرآباد با بیان اینکه هدف انسان از ازدواج باید هدفى معنوى و مقدس و پاک باشد، اظهار داشت: ازدواج باید براى اطاعت از دستور حق، پیروى از روش انبیا، تأمین سعادت همسر و تربیت الهى و ملکوتى فرزندان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه زن و مرد در مسئله ازدواج باید خود را آماده ورود در یک عبادت بزرگ کنند، افزود: زن و مرد باید در ازدواج خوشنودى حق را در نظر بگیرند.

دشت‌آبادی تصریح کرد: ازدواج اگر الهى باشد راه به طلاق پیدا نمى‌کند، پیوند الهى و ملکوتى دائمى و همیشگى است و آنکه براى خدا ازدواج مى‌کند، حق همسر را با تمام وجود رعایت مى‌کند، و کمترین آزارى از ناحیه او به همسرش وارد نمى‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ آبروى همسر در برابر فرزندان و بستگان واجب شرعى است و تحقیر زن از جانب شوهر و شوهر از جانب زن حرام الهى است.

امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: مردان و زنان مسلمان باید ازدواج امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(ص) را اسوه و سرمشق خود قرار دهند، آن ازدواج والائى که براى خدا صورت گرفت و اهداف الهى و عرشى در آن منظور شد و ثمره آن فرزندانى پاک، الهى و ملکوتى شد.

وی با بیان اینکه نظام خانواده در اروپا و آمریکا نظامى اشتباه، بى‌پایه و بدون محتوا است، ابراز داشت: تقلید از نظام خانوادگى مغرب زمین تقلیدى نابه‌جا و هموار کردن راه حیات براى افتادن در چاه بدبختى است. 

انتهای پیام/2655/غ20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول