اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان:

وام ازدواج از منابع قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان درباره تأخیر در پرداخت وام ازدواج گفت: وام ازدواج از محل وصولی‌ها و افزایش منابع قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وام ازدواج از منابع قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی و نمایندگان بانک‌های استان با اشاره به پرداخت وام ازدواج، اظهار کرد: 9 بانک قرض‌الحسنه وام ازدواج پرداخت می‌کند.

*کاهش منابع قرض‌الحسنه دلیل تأخیر در پرداخت وام ازدواج

وی، درباره تأخیر در پرداخت وام ازدواج و نارضایتی زوج‌های جوان در این زمینه، افزود: تنها از محل وصولی‌ها و افزایش منابع قرض‌الحسنه می‌توانیم وام ازدواج پرداخت کنیم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با تصریح بر اینکه انگیزه کمی برای سپرده‌گذاری به ویژه قرض‌الحسنه در مشتریان بانک‌ها وجود دارد، خواستار مشارکت بیشتر مردم در سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه شد.

وی، متذکر شد: با توجه به کاهش حساب قرض‌الحسنه در پرداخت وام ازدواج تأخیر ایجاد شد.

ابراهیمی، میزان مصارف بانکی در گیلان را 13 درصد و اخذ منابع را 8 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این فاصله برای اقتصاد استان نگران کننده است.

*افزایش 66.5 درصد پرداخت تسهیلات بانک ملی نسبت به منابع

وی، به پرداخت تسهیلات بانک ملی اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی 12 درصد، مسکن و ساختمان 52 درصد، خدمات و بازرگانی 24 درصد تسهیلات پرداخت کردیم.

این مسئول، با بیان اینکه سود و زیان سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: در سیستم بانکی کسی حاضر به پرداخت سود نیست ضمن اینکه در گیلان 66.5 درصد بیشتر از منابع در گیلان تسهیلات پرداخت کردیم.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان، از 18 درصدی رشد مطالبات سیستم بانکی این استان خبر داد و متذکر شد: این رقم از چرخه اقتصاد استان خارج شده و توسعه گیلان را کندتر می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه زمانی که نرخ ارز تغییر کرد قیمت تمام شده کالا نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این امر نگران کننده است.

*در هفته بانکداری کسی سراغ بانک‌ها را نگرفت/قوانین با شرایط اقتصادی فعلی کشور همخوانی ندارد

ابراهیمی، با بیان اینکه در کشور به مناسبت‌های مختلفی هفته‌ها برنامه اجرا می‌شود، در هفته بانکداری هیچ‌کس از بانک‌ها سراغی نگرفت.

وی، اتمام طرح‌های نیمه تمام گیلان را از برنامه‌های سیستم بانکی استان ذکر کرد و گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های گیلان جزو برنامه‌های بانک ملی استان است.

این مسئول، به موضوع قوانین و سیستم‌های اداری اشاره کرد و یادآور شد: قوانین با شرایط اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

وی بازنگری قوانین را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: قانون باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور تعریف شود.

ابراهیمی درباره پرداخت تسهیلات کارشناسی شده به افراد واقعی، اذعان کرد: نگاه اجتماعی به مسایل داریم و پول باید به جایگاهی بازگردد که مدیریت شود.

*بدهکاران بانکی تعهدات خود عمل کنند/نقش اوراق مشارکت در توسعه و اشتغال استان

وی با تأکید بر اینکه فرد تسهیلات گیرنده باید پای‌بند به قراردادها باشد، اظهار کرد: بدهکار بانکی باید طبق قراردادهای منعقد شده پول را پرداخت کند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان،افزایش مطالبات سیستم بانکی گیلان را از مشکلات مهم خواند و تصریح کرد: اتفاق‌ها در اقتصاد موجب افزایش مطالبات شده است.

وی، اضافه کرد: مطالبات بیشترین ضربه را به اقتصاد استان وارد می‌کند.

ابراهیمی، اوراق مشارکت را دارای ساز و کار خوبی دانست و متذکر شد: فروش اوراق مشارکت نقش بسیار مهمی در تولید و اشتغال استان دارد. 

ا‌نتهای پیام/2300/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول