اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد

کلاهبرداری 538 میلیون تومانی صاحبان صندوق وام خانگی

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای یک خانواده که با تشکیل یک صندوق وام خانگی با دریافت 538 میلیون تومان از 70 نفر از اعضای صندوق اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کلاهبرداری 538 میلیون تومانی صاحبان صندوق وام خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، حمیدرضا گل‌صباحی گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از کلانتری 14 رسالت به این پلیس، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرونده مذکور از طریق خانم «مریم – ت» علیه «فرشته – ب» و «مینا – ع» به جرم کلاهبرداری مبلغ 8 میلیون و 850 هزار تومان با راه‌اندازی یک صندوق وام خانگی شکایت شده بود، بنابراین شاکی پس از دعوت به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه ماموران اظهار داشت که مبلغ مذکور را در اختیار «مریم – ت» گذاشته است تا در موعد قرعه کشی وام را تحویل بگیرد، اما با گذشت مدت زمان 4 ماه از زمان موعد پرداخت وام، متوجه متواری شدن وی و عدم استرداد وجه مورد نظر می‌شود.

گل‌صباحی بیان داشت: تحقیقات اولیه در این خصوص ادامه داشت که شکات دیگری که تعدادشان به 70 نفر می‌رسید با مراجعه به این پلیس در رابطه با همین موضوع طرح شکایت کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس ماموران در خصوص شناسایی و دستگیری متهمان آغاز و با هماهنگی مقام قضایی ابتدا یکی از متهمان به‌نام «مینا – ع» را که نقش رسید کردن وجوه دریافتی از شکات را داشت، دستگیر و در بازجویی‌های ماموران اظهار داشت که به همراه خواهرش وجوه را از شکات دریافت و به لحاظ اینکه مادرش بیسواد می‌باشد اقدام به رسید آنها کرده و سپس پول‌ها را تحویل مادرش (مریم – ت) می‌داد.

وی افزود: با راهنمایی‌های متهم دستگیر شده ماموران آدرس تمامی محل‌های اختفای عامل اصلی کلاهبرداری‌ها را بررسی کردند، تا اینکه در نهایت در پی اقدامات فنی ماموران، محل اختفای نامبرده در بلوار ملاصدرا کرج شناسایی و طی یک اقدام پلیسی دستگیر شد.

گل‌صباحی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران به جرم کلاهبرداری از صندوق وام خانگی به مبلغ 538 میلیون تومان اعتراف کرده و اذعان داشت که مبالغ دریافتی را تحویل شوهرم داده‌ام و وی نیز اقدام به خرید دو واحد آپارتمان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان گفت: با هماهنگی مقام قضایی هسر وی به نام «یاسر-ع» نیز دستگیر و صراحتاً اقرار کرد که با وجوه شکات دو واحد آپارتمان در کرج و یک دستگاه خودرو پراید خریداری کرده است.

گفتنی است، متهمان به اتهام خیانت در امانت و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/2302/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول